Státní maturita je fraška ze všech frašek ta nejfraškovatější

6. května 2015 v 15:49 | Alexander1918 |  Škola
Tož zdar moji imaginární kamarádi, tebe ale nezdravím Stjopa, pořád ještě máš u mě vroubek. Já vím, že tady přijdeš. Oba dva to víme. Tak si to už konečně přiznej. Jestli tě tu najdu, tak mě zveš a dokonce i platíš. :D Tak a tady naše soukromá konverzace končí.

Podle nadpisu se dá poznat, o čem chci psát. Já ji mám za sebou, z angličtiny a češtiny. Lehké. Nevím, co by se na tom dalo zkazit. Každopádně hodně ´´studentů´´ zřejmě nezvládá ani tyhle triviální věci. A co se týká nějakých podvodů ...


Tak angličtina, tohle by podle mě neudělal snad jenom orangutan, nebo nevím jestli tohle má být maturitní úroveň angličtiny.

Čeština? Jestli někdo nedokáže podle přízviska Iškariotský a věty: ´´Udav se těmi třiceti stříbrnými´´ poznat o koho se jedná ... Čusovka. Nemáš tady, co dělat. Argumenty typu: ´´Jsem hrdý ateista.´´ jsou docela směšné. Neměl bych aspoň vědět, v co teda nevěřím? Tohle je úroveň národa? A trapná petice na snížení již tak nízko postavené hranice 44 procent úspěšnosti? I na pětku musíte něco umět vážení. Pamatujte.

Matematiku jsem nepsal, ale co jsem slyšel, byla prý docela těžká. No mě se matika moc netýká, takže to moc posoudit nedokážu.

A abych se dostal k jádru pudla.

Jestli tohle nedokázali zvládnout někteří od nás z gymplu. Který je mimochodem nejtěžší v našem kraji. Tož potom mi je jasné, že tohle by z jednoho nejmenovaného učiliště nenapsal ani jeden člověk. No možná i z hodně dalších škol.

Ale co čekat od lidí, kteří vám řeknou, že knížky jsou ztráta času. To myslím vypovídá o všem.

Asi už jsem na trochu jiné úrovni než si hodiny povídat o nějakých fekálnostech a motorkách.

A propos, jestli na takovém učilišti profesor řekne: ´´nevídím, neslyším´´ nebo profesorka vypočítá příklady na tabuli s tím, ať si je opíšou a potom ať to aspoň smažou ... to nejsou školy, to jsou docházkové ústavy. K čemu je teda rovná maturita, když se pravidla a řád dodržuje snad už jenom na gymnáziích? A mnohde už ani to ne.

Je smutné, že se vzdělání takhle ponižuje. A pokud má někdo prachy, tak to dopadá úplně stejně, jako výše popsané.

Já se nepovyšuju proto, že jsem z gymplu. Ve společnosti jsou důležití všichni.

Ale jestli má být moje zkouška rovnocenná se zkouškou vykonanou takhle, pak jsem pro to, aby se maturita konala jen na gymplech, stavebkách a třeba zdravkách nebo ekonomkách. Ostatní mají svojí zkoušku - třeba výučák.

A argument - Na té škole je proto, že se mu nechce učit. Co to je za logiku? Mu se nechce učit, ale bude mít stejnou zkoušku, jako já, když se učit musím?

HA HA.

Rozčílený Alík
 


Komentáře

1 baruschkasf baruschkasf | E-mail | 10. května 2015 v 22:40

Ahoj Alíku, já už jsem teda ze školy slušnou řádku let, maturitu nemám, Jidáše bych dala a Athéna mi je rozhodně bližší, než Afrodita a vlastně s Tebou souhlasím :-)
I když fakt nevím, jestli někdy v budoucnu můj synek (no jo, teprve v prváku, kdo ví, kam to dotáhne) jako seřizovač bude u mašiny diskutovat o božstvu starého Řecka.
Ale vzhledem k tomu, že to vím i já, mám pocit, že maturanti by měli být trochu dál.
Moje češtinářka na základce ochotně jednou měsíčně rozdávala podle zásluh. Ano, na pětku musíš něco umět, takže jedna chyba, půl stupně dolů a dostat z diktátu místo pětky třeba osmadvacítku, to už byla ostuda.
Fakt, někteří tu pětku vítali a chlubili se.
44% je málo. Nedokážu si představit, že bych mohla fungovat na 100%, když budu umět jen půlku...
Necelou...
Ano, nikdo není stoprocentní, ale...

2 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 10. května 2015 v 22:55

Ahoj, jsem rád, že se objevil někdo s podobným názorem, protože už jsem si pomalu začal připadat jako sám voják v poli ... To u nás taky občas padla nějaká ta 7, ale když se ohlédnu zpátky, nic jiného než dril člověka opravdu makat nedonutí (čest výjimkám). Celkově ten výsledek je žalostný, ale ještě horší je asi to, že si někteří ten neúspěch nedokážou přiznat a hledají chybu všude, jen ne v sobě.

3 Viollet Viollet | E-mail | Web | 11. května 2015 v 9:24

Podepisování petic fakt nechápu. Dělala sem i starší didaktické testy a byly mnohem těžší, než ten letošní.

4 AB AB | E-mail | Web | 11. května 2015 v 9:47

Dělala jsem matiku (krom češtiny samozřejmě) a zrovna se chystám na nepovinnou matematiku+. No, řeknu Ti to takhle - od sekundy, tedy posledních 7 let, mám z matiky 4ky na vysvědčení (a myslím si, že zrovinka v naší matice známky skutečně odpovídají znalostem) - a základní matiku na maturitě mám s největší pravděpodobností za dva. Zas tak těžká bejt tudíž nemohla :D
K češtině se snad ani nebudu vyjadřovat, bo za můj názor napsanej na blogu mě málem sežrali, angličtinu jsem nedělala (mám ji školně), jen jsem si zběžně projížděla zadání a věřím tomu, že bych ji nejhůř na čtyřku udělala, stejně jako němčinu.

Jsem nechutnej šprt, co se musí pochlubit, žeano :D (taky z gymplu)

5 shira-elizabeth shira-elizabeth | E-mail | Web | 11. května 2015 v 9:50

Maturovala jsem loni a popravdě... Maturita z angličtiny na kterou sem se ani nepodívala a měla za 1?? Nemyslím, že umím anglicky až tak dobře.
A co se češtiny týče.. Přijde mi milejší testovat všeobecné znalosti, než skladbu věty. Čtu ráda, nepřijde mi to jako ztráta času, ale nemám ráda, když se mi něco nutí. Ovšem najít si 20 skousnutelných knížek taky není těžké.
Matika nemohla být moc těžká, jelikož jí za 2 dala slečna, která z ní sotva prolezla.
Opravdu mi přijde zbytečné, aby měl maturitu každý. Nejlepší by bylo kdyby byla maturita možná všude, ale aby nebyla nutná a byla těžší, aby si lidi, kteří na vejšku stejně nepůjdou prostě jen udělali ten výučňák a šli makat, když chtějí.. Kdo chce dál, tak ať se učí. Myslím, že to tak minimálně někde bylo - byli maturitní a výuční obory a ty maturitní byli na 4 roky a ty ostatní jen na 3.. Přišlo mi to fajn.

6 Jennifer Buffay Jennifer Buffay | E-mail | Web | 11. května 2015 v 10:15

Ahoj, já letos taky maturuji. Češtinu jsem napsala, sice Jidáše jsem nedala, ale body jsem nasbírala zase jinde. Didakťáky jsem si zkoušela i před tím doma. Dala jsem to líp, ale ve škole je to docela ve stresu. Jinak myslím, že dám líp ústní, protože v ústním projevu se cítím jistější. Mimo jiné skládám nepovinnou španělštinu, kterou se učím něco přes 3 roky. Didakťák byl docela masakar, ale napsala jsem ho a ústní už je pohodička. Tak všem maturantům držím palce=)

7 Bublushka Bublushka | Web | 11. května 2015 v 11:32

taky mi to přišlo vtipné a ten humbuk kolem toho přehnaný- Jidáše jsem odvodila podle motivu zrady... do matiky jsem nešla, pro mě to není. Ale myslím, že se vše nakonec dá dát na každý škole když člověk není úplný idiot, nebo ho fakt hodně špatně neučili. A ono to fakt nebylo zas tak těžký, pro mě jako také gymnazistku brnkačka a pro účňáky to může být oříšek, ale dát se to dá- přece to nemůže být zas tak jednoduchý- to by pak neměla žádnou cenu ne?

8 Silwiniel Silwiniel | Web | 11. května 2015 v 11:54

Já naštěstí dělala ještě starou verzi maturity, ale myslím si, že ta byla stejně těžší. Naučit se asi 30 otázek z češtiny, kde je zahrnuta literatura od nejstarších dob až po současnost je podle mě mnohem těžší, než nějaký didakťák a vylosování jedné knížky z povinné četby. Nechápu, proč se lidí tak bouří kvůli otázce na Jidáše, fakt si myslím, že by to mělo být něco, co vědí všichni, aspoň kousek Bible by snad mohli všichni zvládnout přečíst, když je to nejčtenější kniha na světě a tolik se od ní odvíjí.
Ale stejně mi státní maturita nepřipadá jako dobrý nápad, opravdu je velký rozdíl mezi gymply a učňáky, bylo by lepší, kdyby měla každá škola zaměřenou maturitu podle své odbornosti.

9 equus-universe equus-universe | Web | 11. května 2015 v 12:09

Já měla maturitu loni. Na to jaký sem byla laksní žák tak mám skoro ze všeho dvojky a jednu jedničku (a jedna dvojka taky měla být jednička, ale na papíru mám dvojku, parchanti jedni!).
Zrovna Jidáše znal každý, jsem si 100% jistá že je to jen nenávist z toho, že se je ptali na byblickou postavu.

Já si zadání četla a prkaticky jediná věc, kterou bych tenkrát nevěděla by byla asi Pallas Aténa, protože jsem až doteď nějak tomu "pallas" nevěnovala žádnou pozornost s samozřejmě si to nepamatovala a "Pallada" by mě zkrátka vůbec nenapadlo.

10 008 008 | 11. května 2015 v 14:00

Na 4 se to dalo napsat rozhodně, nejdřív jsem měla hodně blbej pocit, ale pak mi došlo, že 44% jsem dát musela, jinak jsem totálně blbá.
Petice taky nechápu. ALE kde se dneska mluví o Jidáši? Kdybych nečetla bibli, tak to asi taky nevím.. ve škole to nikdo neříká, spousta rodičů ani neví kdo byl Ježíš... nedivím se, že to lidi neví, ačkoliv je to dost smutné.

11 Wlcky Wlcky | E-mail | Web | 11. května 2015 v 14:52

Nejsi náhodou z Ústeckého kraje? Teda pokud ti nevadí odpovědět :) Jedna z vět, kterou jsi tam napsal, mi připadala povědomá.
Taky studuju na gymnáziu, ale maturita mě čeká až příští rok. A abych pravdu řekla, bojím se jí. Já vím, všichni mi říkají jak je to snadné, ale stejně jsem pořád vyděšená. Obzvlášť protože mám problém s mluvením a vím, že budu nervózní a že se budu klepat jak malej pudl. Nejsem hloupá, mám na to tu maturitu udělat bez problémů. Teda pokud se nesesypu :D Jidáše bych rozhodně věděla a to nejsem žádná věřící. Ale chápu, že to někdo třeba vědět nemusí. Ne ve všech školách se o tom mluví. Učitelé se mohou v dnešní době bát nakousnout téma víry, jelikož je to opravdu na každém člověku v co věří. Že máme znát v co nevěříme? Korán je taky čtená kniha a kdo z nás jí kdy otevřel?
Ale diskuzím a nelibosti maturantů se asi zabránit nedá ať do testu dáte cokoliv. My, Češi, si vždycky rádi na něco postěžujeme. Jak by to vůbec mohla být naše chyba?

12 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 11. května 2015 v 15:40

[3]: Já si dělal jen ten letošní ilustrační, tak nemůžu posoudit. Každopádně už těch 44 procent je fakt málo.

[4]: Tož, já se matiku učil naposled tak v prváku, a přesto jsem z ní měl vždy 1. :D A to jsme ji měli docela složitou. Tož si myslím, že bych matiku taky v klidu dal. Vzhledem k tomu, že slavný evaluační test, který měl prověřit získané znalosti za 4 roky jsem napsal na 2. Ono je to stejně většinou postavené na tom, jak člověk dokáže logicky myslet. Hodně štěstí k matice plus i k ústním. :)

[5]: Ve všem s tebou souhlasím. Maturita už dávno ztratila punc té výjimečnosti. Dnes už ji má kdejaký hlupák. Ono dříve to člověku tolik nepřišlo, ale když teď vidí ty podvody a machinace ... je to ubohé, že ani tu jedinou zkoušku svého života nedokážou udělat čestně.

[6]: Ona není ani tak špatná ta nevědomost, jako skutečnost, že si to dotyční nedokážou přiznat a poučit se z toho. To jsi dobrá, já tež uvažoval o nepovinné nemčině, ale nakonec jsem si řekl, že se svojí kombinací biola - chemie to radši nebudu riskovat. Jinak mnoho štěstí k ústní. :)

[7]: Přesně tak, i když si něčím nejsem jistý, stačí logicky uvažovat. Ono ale myslet bolí a to je kámen úrazu dnešní (mladé) společnosti.

[8]: Ano, souhlasím s tebou. Nemusíme si nic nalhávat, že dříve to bylo těžší. Rok od roku ta obtížnost klesá.  Ta státní maturita je opravdu špatně postavená, každopádně když už to tak je, mělo by se alespoň kontrolovat, že se nepodvádí. Nedokážu pochopit ty učitele, kteří je v tom dokonce podpoří.

[9]: V podstatě to samé, co jsem psal výše. Gratuluju k pěkným známkách. Mimochodem ... píše se laxní a biblické ... :D Promiň, to je jen takový fórek, já su na to trochu vysazený, přeposílám i opravené sms. :D

[10]: Na 4 rozhodně. Jak už jsem ale psal, i na 5 musí člověk něco umět ... rozhodně bych tu hranici zvedl. Petice , to je kategorie sama pro sebe.

[11]: Ne, nevadí. Já su ze Zlínského kraje, no vlastně pár kilometrů od hranic se Slovenskem, takže Valach jak poleno. :D Neboj se ničeho, ono se to zdá, ale jakmile tam přijdeš, tož to z tebe spadne. Nebo to ber tak, že sa stane, co se stát má a neřeš to. :D No, já jsem Bibli nikdy nečetl a tyhle důležité postavy znám. Aj nějaké evangelia bych dal určitě dohromady. Už to slovo, že se učitelé v dnešní době bojí ... to je poněkud zvrácené, nemyslíš? Ale to už je úplně jiná rovina diskuze. Za tím svojím výrokem si stojím. Korán jsem sice v ruce nikdy neměl, ale vím, kdo je jejich bůh, kdo je jejich prorok, do jakých částí se dělí, kde se modlí, kam se modlí, atd. To si myslím, že je takový všeobecný přehled. Potom se nemůžeme divit, že se lidé nechají tak lehce zmanipulovat televizí apod., pokud se nechtějí vzdělávat. Ano, přiznat si chybu, to mnoho lidí neumí. Jinak si ještě užívej 3. ročníku, 4. ti uteče jako voda. :) :D

13 Illumináti Illumináti | Web | 11. května 2015 v 15:45

such maturita
                      wow
           much fraška
      very hate

14 Terka Terka | E-mail | Web | 11. května 2015 v 15:52

Oni někteří ti gympláci by si taky tu maturitu nezasloužili... a na tom gymplu by neměli co dělat, protože jak chce gymplák udělat maturitu, když si stěžuje na něco, na co by měli právo si stěžovat ti, co jsou na učňáku? Já teda odmaturovala loni (na můj vkus bych řekla, že loňská čeština byla lehčí, ale i ta letošní se minimálně na tu dvojku zvládnout dala) na odborné škole (dříve střední, ale holt jsme se hned v prváku sloučili s odbornou... respektive na konci prváku), kde jsem studovala Ekonomiku a podnikání a maturita mi přišla lehká. Možná až na didaktický test z angličtiny, který - co jsem tak slyšela - byl prý letos lehký. Takže tipuji, že příští rok bude zase těžší úroveň. No, to je jedno.

Nechápu ty petice. Zase tak těžké to nebylo a pokud někdo není schopen zodpovědět dvě tři otázky, pak to ještě nevypovídá o tom, že byla maturita těžká... prostě se na ní našly otázky, které byly člověku, co se neučil, těžko zodpověditelné...

Co mi však přijde těžké, jsou národní srovnávací zkoušky, které bych nejraději zrušila a byla bych za to, aby každá vysoká škola měla vlastní přijímačky. Dobře, ok, možná bych to nezrušila úplně, ale nechala bych to pro ty, co chtějí studovat matematiku, ekonomiku, účetnictví... nebo bych zvýšila časový limit, to by bylo úplně nejlepší. :)

15 Terka Terka | E-mail | Web | 11. května 2015 v 15:54

[12]: Zlínský kraj? Vážně? *Přemýšlí, kolik je ve Zlínském kraji gymnázií.* Zase po dlouhé době někdo, kdo je ze Zlínska. :) :D

16 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 11. května 2015 v 15:55

[13]: Well, it´s funny because it´s true.
That´s my way of dealing with deceptions.
Thanks for your comment.

17 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 11. května 2015 v 16:04

[14]: To je velká pravda, co jsi teďka napsala. Ta petice ... u toho člověk neví, jestli se smát nebo brečet. Jo NSZ jsou vcelku těžké, aspoň teda podle ohlasu lidí. Já je nedělal, hlásím se na školy, kde mají vlastní přijímačky. Každopádně, ony jsou sice těžké, ale jde tam o ten percentil, ne o známku nebo procenta ... takže těžko říct. :)

[15]: Tož to už abychom začali zakládat nějakou komunitu. :D

18 deina-b deina-b | Web | 11. května 2015 v 16:05

[15]: Já jsem zase myslela, že je ze Středočeského, ale byl mi divný ten pozdrav... :D No což, každý se splete. A ta maturita? Stejná fraška, jako jsme letos museli dělat ty poděl. testy od nejmenované firmy CERMAT, abych se všichno "dostali" na střední školy. Blbost všech blbostí. Stejně jsme se tam dostali všici... Prostě a jednoduše - další tunel (Blanka)

19 Wlcky Wlcky | E-mail | Web | 11. května 2015 v 16:12

[12]: Aha, tak jsem se netrefila xD U toho náboženství jsem si jen vzpomněla na spolužačku, která je z Asie a nemyslím, že kdyby se učila na jiné škole, křesťanství by jí něco říkalo. Naštěstí u nás jsme k nelibosti všech tyhle věci tak nějak probírali. Ať se stane, co se má stát :D Dneska se učitelé musí bát udělat cokoliv. Dnešní děti jsou vážně hrozní a mají za zády ještě horší rodiče. Dřív se dítě bálo špatných známek a poznámek. Dnes se učitelé bojí říct křivé slovo.
Jinak díky :) Hezký článek. A dokonalý profil ;)

20 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 11. května 2015 v 16:18

[18]: Tož asi začnu valit tou naší jadrnou valašštinou, aby bylo poznat, odkud jsem. :D Co se týká maturity, ta úroveň by měla být rozhodně vyšší. Na každý pád je ovšem hlavním problémem neschopnost lidí přiznat si vlastní nedostatky. Přijímačky na střední školy ... původně jsem si říkal, že ty jednotné budou dobrý nápad, aspoň si potom nebudou žáci stěžovat, že jedna škola má něco těžší nebo tak. Naprosto však pozbyly významu, pokud se stejně přijmou všichni, aby školy dostaly prachy. Se školským a lékařským sektorem by se nemělo obchodovat, bohužel doba už je taková.

21 Amia Amia | Web | 11. května 2015 v 16:18

Úroveň školství celkově jde opravdu dost vesele dolů, což mě děsí.
Ale abych nezabředla do dlouhých (opravdu dlouhých) komentářů, řeknu jenom tohle: školy nejsou stejné, tudíž jednoduchý a logický záv+r je, že ani závěrečné zkoušky nemůžou být stejné. Podobně jsou na tom jednotné přijímačky. Prostě hloupost. Z logiky věci.

22 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 11. května 2015 v 16:38

[19]: To je jedna z věcí, která mě strašně irituje. Obrovská neúcta k autoritám, ať jsou to učitelé, nebo ... a sem si dosaďte, co chcete.
Děkuju moc, velmi to potěší, že člověk nepíše jen tak pro nic za nic. :) Za profil tež děkuju. Právě jsem si uvědomil, že díky mým posledním článkům se z toho mojeho blogu, který byl původně zaměřený na něco jako parodie sebe sama, stává stránka s docela vážnými tématy.

23 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 11. května 2015 v 16:41

[21]: Ano, tak to je. Ale tohle je systém, který by se měl od základu překopat. Což se ovšem nestane, protože proč měnit něco, co někomu každý rok přinese docela slušnou škváru. Smutné.

24 Anůše Anůše | Web | 11. května 2015 v 16:42

Souhlasím s tebou v tom, že úroveň školství je asi někde jinde než by měla být. Sice pak mají lidi větší šanci, na to dát maturu, dostat se na vějšku a tak i ti, kteří jsou se svým zájmem o to se vzdělávat úplně někde jinde. Jinak naprosto souhlasím s tvojí poslední větou. To si zkrátka napsal přesně tak jak to je. Protože takovejch lidí je hrozně moc. Jinak jsem taky na gymplu a přijde mi, že i ten tak nějak "upadá". Jinak gratuluji k tomu, že si tu lehkou maturitu skvěle zvládl! :D

25 navzdysam navzdysam | E-mail | Web | 11. května 2015 v 16:47

Ty znalosti dnešních studentů jsou čím dál tím horší. Sice nevím, že se Jidáš jmenoval Iškariotský, ale v tom kontextu bych si to domyslel.

26 Denisa Kwapulińská Denisa Kwapulińská | E-mail | Web | 11. května 2015 v 16:57

Já dělala ještě staré maturity a jsem spokojená, ani nevím jakým způsobem jsou ty dnešní dělané, ale podle toho co jsem si přečetla z komentářů se tak trochu děsím toho, že to opravdu je fraška. Hned vedle našeho ubohého školství (abych já jakožto zarytý chemikářský antitalent učila na výšce holku z gymplu jak fungují spiny, tak to jako prosím promiňte). Je to k pláči...

27 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 11. května 2015 v 17:09

[24]: Ona ta šance je sice vyšší, ale samotná maturita ztrácí význam. Jo jo, myslím si, že by se věci měli pojmenovávat pravými jmény, i když to někdy bolí říct někomu do očí. Je to smutné no, já teď vidím, jak se moje bývalá základka (která byla za mojí éry označena jako nejlepší v našem regionu) zhoršuje a zhoršuje a jaká individua tam učí ... Děkuju. :) :D

[25]: O to přesně jde, zapojit mozek a logické myšlení. Někomu se ale asi nechce.

[26]: Fraška to je. Pořádná. Nemusíme si nic nalhávat.

28 Babakat Babakat | 11. května 2015 v 17:40

Pokud já vím, byly za Jidáše 4 body. Takže pokud si někdo stěžuje, že kvůli tomu chudákovi zrzavými neudělal test, tak je co???? Noha!

29 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 11. května 2015 v 17:51

[28]: Dokonce jen 2 body. Přesně tak. :D

30 paralelnisvet paralelnisvet | E-mail | 11. května 2015 v 17:56

Hah, angličtina. Já jsem jako poslední rok dělala ne-státní maturitu. A to je na gamplu taky lehký, jen hodnocení je podle toho, jak moc tě ten naproti nemá rád. :D V tom by měla mít maturita kouzlo.

Ale letos na podzim mi na koleji přibyla jedna spolubydlící, která byla čerstvá maturantka (stř.škola - archivářka - chce studovat literaturu - placená vš) - angličtina za jedna (opsala od kluka před sebou, nechali je v třídě samotné). A je autorkou tolika nesmyslných anglických výrazů....že je mi to až líto, jak to celoplošné hodnocení ztrácí smysl, když se zkouška nekoná někde jinde než na vlastní střední a pod kódem. Ale ono se to jednou dokončí a třeba to bude mít smysl. :) Nebo zruší úplně, to by bylo víc české :D

31 Ainowa Ainowa | Web | 11. května 2015 v 18:12

Tak jsem si pročítala papíry k letošní maturitě a musím říct, že bych (alespoň teda tu češtinu) udělala na mnohem víc než 44 %. Tak kde to jsme, když já do té maturity mám ještě nějaký pátek čas a za příliš poctivou studentku se rozhodně nepovažuji.
Úroveň angličtiny na gymplech je úplně jiná než na jiných středních - maturita je dělaná tak, aby ji zvládli i ti slabší. Připadá mi to jako výsměch, když z angličtiny odmaturují lidé, co sotva poskládají pár základních vět. (Říkám jakožto takygymplák, no.)
A matika nebyla vůbec tak těžká, jak všichni říkají. Maturity jsou výsměch tomu, co všechno jsme se za ty roky museli nadrtit.

32 Coneja^^ Coneja^^ | Web | 11. května 2015 v 19:26

Maturuju za rok, ale k milovanému Jídášovi mám připomínku .. Ano, uznávám, je to základ vzdělání a měl by to vědět každý stejně jako, že jedna plus jedna jsou dvě, nebo že tráva je zelená ... Nicméně .. Tohle je tak trochu mimo obor. Literatura se řeší na ústní zkoušce a myslím si, že by v didaktickém testu být neměla. Tam by se měly ukázat věci jako porozumění textu, lexikální znalosti, stylistické znalosti, gramatika ... Toť můj názor

33 Caroll♡ Caroll♡ | Web | 11. května 2015 v 19:33

Já jsem v prváku na grafickém designu a budu maturovat z češtiny a angličtiny a pak ještě z uměleckých a grafických oborů, takže bych řekla, že to nemám nejtěžší, ale ani nejlehčí. Hodně lidí podceňuje umělecké obory, ale těžké to fakt je. Každopádně co slýchám od našich maturantů, prý je angličtina a čeština vážně celkem jednoduchá, holt v dnešní době maturitu neudělá už vážně jen blbec. :)

34 Kika Kika | E-mail | Web | 11. května 2015 v 19:58

Alíku, jeden pán - tuším Seneca mu říkali - napsal hodně dávno knihu pojednávající o Duševním klidu :D ale k věci - jsem taky z gymplu, už mám za sebou i vysokou a můžu říct, že mi taky mnohdy vadí, že po vystudování 5 let na právech je ze mě "jen" megera, takže tak nějak Tvoje rozhořčení chápu :)

35 Katka Katka | 11. května 2015 v 19:58

Ahoj. Jsem na gymplu.
A jsem tam i přesto, že se nechci učit. Ani ty se nemusíš učit, protože gympl ani jiná střední škola nejsou povinné. Takže pomlč :) Takže žádné argumenty  s tím, že je člověk někde jinde kvůli učení. Neberu to. Já prolejzám do vyšších ročníků, jen maturitní mi teď na chvilku utekl, protože se mi nedařily psát testy. Ale mám to u prdele. (jako ještě jsem nepropadla a ni nepropadnu. Z jednoduchého důvodu. Na nějaký reparát z dějepisu bych se mohla vysrat. Já i učitelka bychom věděly, že se na to nepodívám... a pokud by snad ona ve mně měla ještě nějakou víru, tak bych jí hned řekla, že nedojdu.) Na té škole nejsem ze svojí hlavy, ale kvůli matce. A jsem za to ráda, jsou tam fajn lidi. Ale jinak je gympl k hovnu. :D
A když je člověk ateista a má vědět, v co nevěří. Tak snad nevěří v Boha, ne?
Otázka s Jidášem byla pěkně stupidní, to ano, to bych zvládla levou zadní. Narozdíl od všeho, co se týká toho, co člověk musí mít našprtané.

36 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 11. května 2015 v 20:06

[30]: No nevím, někdy to snad nějaký smysl opět získá, ale brzo to asi nebude. :D

[31]: Pravda no ... některé výkony v té angličtině jsou opravdu vtipné, dokonce i u nás na gymplu jsem u některých viděl po větě: ´´Briefly introduce yourself.´´ nechápavé mlčení.

[32]: No, mimo obor ... i když by to mělo být ve všeobecném přehledu, Bible a podobná literatura se probírá hned na začátku prváku. A v didaktickém testu by se měla prokázat především všeobecná znalost - jak zákaldů literatury, tak gramatiky, apod. Myslím, že to zase o tolik mimo není. Ale sto lidí, sto názorů. :)

[33]: Angličtina je totální výsměch, já si výsledky u didakťáku ani nezjišťoval, jak ostatní, protože prostě vím, že to mám správně. Plus jsem ještě 20 minut u zkoušky neměl co dělat, protože je to fakt tak primitivní ... Čeština je taky jednoduchá. Ale taky jde o to, jaký má kdo základ. Každopádně, na těch 44 procent to musí udělat opravdu každý, kdo ne, tož nemá studovat. Jinak hodně štěstí v oblasti designu. :)

37 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 11. května 2015 v 20:23

[34]: Já jsem úplně klidný ... :D Už. Vždycky se najde někdo, kdo si bude svoji neschopnost omlouvat. Nebo kopat do někoho, protože mu nesahá ani po kotníky. Gratulace k právům. :)

[35]: Ty si myslíš, že já se v průběhu učil? Neučil, protože jsem to nepotřeboval, a přesto jsem se jen o 15 tisícin nedostal na medinu bez přijímaček (což si teďka říkám, že jsem si mohl ušetřit zbytečné nervy po maturitě u přijímaček). Ty jsi nepochopila smysl té věty - učit se ke zkoušce z maturity, u nás se člověk rozhodně učit musí. Uznávám, že někde na nějakém učňáku, nebo srandaškole ti to dají, i kdybys 15 minut mlčela ... A odpovím ti na to takhle - já chci být vzdělaný, protože nechci, aby mě ostatní lehce ovládali, protože nic o světě nevím a nedokážu si nic zjistit.  A ano, myslím, že jsem někde jinde, protože to, jak je člověk vzdělaný (a vůbec nemusí mít nějaký titul před nebo za jménem) poznáš na první pohled.
Tož když máš na svět takový pohled, proč se na to nevykašleš? Upřímně, to je to, co kritizuju ... vlastně přiznáváš, že prolezeš i bez toho, že by jsi splnila řádné podmínky. Já bych se za to třeba styděl, když bych věděl, že se někam dostanu podvodem (byť mě dané téma, předmět vůbec nezajímá). Ale je to tvůj život, nemám právo ti do něj mluvit. Díky za názor.

38 Gura-chan Gura-chan | 11. května 2015 v 20:26

Ano, gympláci jsou naprostou většinou z té strany, která vykřikuje, že to bylo easy, je fajn, že si aspoň někdo z nich uvědomuje rozdíly na školách, protože o nich to celé je. Státní maturita se snaží sjednotit hodnocení všech středních škol s maturitou, ale místo toho aby se snažili zlepšit úroveň učení na těch školách aby bylo alespoň do určité míry stejné. Je moc fajn, když se každý z gymplu ohání tím jak to bylo snadné, když to prostě pro něj bude snadné vždy. Gympl je o všeobecném rozhledu, což je věc důležitá, ale je to taky to jediné, co se učí. Odborné školy jednoduše nemají tolik prostoru a místo toho učí studenty odborné věci. Na ty všeobecné se tak trochu kašle. No a učňáci to mají vůbec nejhorší. Pro ně je hlavní umět praktické věci ne všeobecné znalosti. Pro ty potom může být i jednoduchá zkouška, úplným utrpením. Státní maturita se snaží o nemožné už od začátku, snižováním obtížnosti půjde úroveň zkoušky do háje, ale pokud by ji nesnížili, právě střední, co nejsou gymply by tu zkoušku jednoduše neudělali. A je nutné si uvědomit, že to není tak docela jejich vina. Nemůžeš jednoduše vědět něco, co ti nikdo neřekl. A i když se třeba zajímáš a čteš, leccos ti unikne. Je scestné obviňovat je, že jsou blbci a nezvládnou ani jednoduchou zkoušku, zvládli by ji hravě, kdyby byli dostatečně připraveni.

39 Grumpy Grumpy | Web | 11. května 2015 v 20:34

Ty společné státní maturity se připravovaly tak strašně dlouho a stály tolik úsilí a peněz, až to nějak zapomněli domyslet... Proč se mají gympláci, ekonomové, kuchaři, číšníci, automechanici a kdoví kdo ještě, srovnávat? Vždyť, každý studují jiný obor a ani v základních předmětech, jako jsou čeština a angličtina, prostě nejsou srovnatelní. Výsledkem je takováhle fraška, kterou musí udělat úplně každý - a k čemu je tohle dobré? Ani těch 44 % nechápu, ve všech ostatních testech na gymplu (i na VŠ) jsme potřebovali alespoň 50 %.

40 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 11. května 2015 v 20:36

[38]: Ano, gympl je o všeobecném rozhledu. Ostatní nemají tolik času na věci, které děláme my. Na jednu stranu je to tedy chyba systému - jestli nemají na to maturitu udělat (protože to např. nestíhají probrat, mimochodem nikdy jsem o nikom, že je blbec neřekl :D každý máme talent na něco jiného), tož by ta maturita měla být pouze na těch školách, kde se to probrat stihne. Tím, že neustále snižujou obtížnost z ní udělali frašku, kterou má kdekdo. Ještě pár let zpátky se lidé s maturitou jinak považovali. Na druhou stranu, když tu maturitu chtějí i na těch učňácích, tak prostě musí dělat navíc. To je něco za něco, nic v životě není zadarmo. :)

41 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 11. května 2015 v 20:37

[39]: Jako bys mi mluvil z duše. :D

42 Sestra Sestra | 11. května 2015 v 21:39

Rozhodně si nemyslím že by státní maturita byla to nejlehčí na světe...možná že vy na gymplu toho berete víc,když mi narozdíl od vás máme ještě praxe ať něco umíme i rukama ;) je od tebe sice fajn napsat jsem z gymplu ale nepovyšuju se...slyším to nějak často a nechápu proč by se měl někdo z gymplu povyšovat...já se starám v nemocnici o nemocné lidi,pomáhám jim a cítím tam neustálý stres a nikdy by mě nenapadlo říct,ale nepovyšuju se

43 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 11. května 2015 v 21:54

[42]: Chápu jak to myslíš. Tohle je jasné, výše jsem svůj názor popisoval už víckrát. Jde ovšem o to, že se ta zkouška velmi ponižuje, pokud ji dají každému, kdo se umí podepsat. ;) Opravdu se nepovyšuju (to bys měla vidět reakce některých dalších gympláků - na ty mám taky svůj názor), jen popisuju, jak to vidím já z pohledu toho ´´gympláka,´´ který stejně vždycky bude ten namyšlený gymplák, i když to třeba vůbec není pravda. Konkrétně práce zdravotních sester si velmi vážím, protože chci studovat medicínu, a proto vím, že většina té ´´černé´´ práce leží právě na sestrách. :) Jo a ještě pro upřesnění - já v článku kritizuju hlavně ty podvody apod.

44 Claire Claire | E-mail | Web | 11. května 2015 v 22:15

Ano, souhlasím.

Je to absurdní ptákovina.

45 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 11. května 2015 v 22:42

[44]: Děkuju. :D

46 Lapis Lapis | Web | 11. května 2015 v 23:35

Samozřejmě, že maturita není nic, co by se nedalo zvládnou levou zadní, ale vzhledem k tomu, že to bylo teprve minulý rok, fraškou bych ji nenazývala. Ono nejde ani tak o to umět, ale spíš to podat, vybrat si PŘEDEVŠÍM dobrou otázku (do dnes na tebe vzpomínám, Evropská unie z anglického jazyka, nemít pamatováka na čísla, bye bye vyznamenání z maturity  :) ) a nepodlehnout nervům - a ty mě večír předtím málem dostaly (3x aleluja pro nikotinem nasáklý smradlavý věcičky, co sice nějak extra neuklidňujou, ale je to o placebou na entou, ne? :) ) A především, nehejtovala bych takhle "negymplácký" školy - znáš to, nebyls tam, neznáš ;)  A proto také můj komentář končí, neboť jsi dle článku hrozný negáč a nepotřebuju se ještě nasrat, když se tady tak odreagovávám od učení na zkoušky :)

47 darkemperor darkemperor | E-mail | Web | 12. května 2015 v 0:27

Jelikož jsem propadl(na gymplu-ájina)(ano, sral jsem na to), tak jsem měl tu čest si mezi prvními udělat státní maturu, v té době ještě rozdělenou na vyšší a nižší. Nebyl jsem mezi TOP 10 ve třídě, ale do debila mám daleko.. těžkej průměr jméno mé. .-D

No dále k tématu. Češtinu jsem dělal nižší, protože u vyšší bylo zapotřebí umět různé, někdy dost nesmyslné letopočty a narození. Kravina, od toho je děják. Zkusil jsem vyšší jen nanečisto. Jinak jsem to dal za 2.

Anglina: nanečisto opět vyšší, nebylo se přece čeho obávat. Přišlo mi to v pohodě, takže jsem zvolil vyšší. Velký rozdíl tam ani nebyl. Na to, že jsem vynechal při ústním poslední stránku zadání(New York), asi byly slepené, tak jsem to dal taky za 2. Musel jsem mít asi parádní písemnou, protože po ústním mi bylo naznačeno, že jako lepší 3.

Dále to byly jen záchrany.

Zemák: 4

ZSV(ještě nerozdělené): 4 - podle přísedícího 3, ale co se dá dělat. :-D

Vejška: nešel jsem, jsem línej, ztráta času a peněz.

Práce: Dělám 8-ičky za 22000,- čistýho.

A čekám tam na ty, co šly na vejšky pro ty důležitý papíry do života. :-D

K Tvému názoru na dodržování pravidel. Nevím na jakém gymplu jsi, ale asi je důkladnej. Ten můj byl normální a podle tvého dělení by patřil asi do těch, co pravidla a řád nedodržují.

A Jidáš je přece zrádce, to čekali, že je podrží??  
:-D

Určitě jsem chtěl zahrnout nějakou pointu, ale už jsem na to zapomněl.

48 darkemperor darkemperor | E-mail | Web | 12. května 2015 v 0:39

[38]: No trošičku tě poopravím. Je sice pravda, že se traduje, že ti Gympl dá všeobecný rozhled, ale už od druháku si vybíráš volitelné předněty, kterými se zaměřuješ na nějakou cestu, na něco, co ti jde, nebo tě to baví a chceš to dělat. Třeťák je to samé, ale už více oficiální, opět si vybíráš volitelné předměty, ale už se více díváš na to, kam chceš na Vejšku. Takže opravdu je to tak, že se i na gymplu zaměřuješ na určité předměty o dost více, než na jiné. Ale i ty jiné do tebe hustěj.

Příklad: Spolužák - hlava na jazyky, ale s problémy v matice a fyzice, se stejně musel učit to, co ostatní a stejně to tak umět, i když už mu to k ničemu nebude. A u maturity ho skoro nechtěly nechat maturovat z toho co umí. Vybral si jako státní Češtinu a Ájinu a jako školní chtěl Fráninu a Špáninu, nebo Ruštinu, už netuším, ale byly to dva jazyky. A skoro mu to nechtěly dovolit, že to prostě nějak nejde. To měl jako maturovat z toho, co v životě už nevyužije? A to bylo v 2011.

Pokud má být Gympl všeobecný, tak ať je všeobecný od začátku do konce. Pokud má být všeobecný jen názvem, stačí všeobecné znalosti učit v prváku a pak si prostě navolit předměty pro toho člověka důležité, či zajímavé. A hlavně potřebné.
S vlitelnými předměty to stejně není růžové. Chtěl jsem Seminář z češtiny, bohužel neotevřen, malý zájem. Ptám se kolik bylo potřeba 14 lidí, kolik se nahlásilo 12, takže jedno nařízení o dvou lidech navíc to posralo dalším dvanácti. Ještě že už tam nejsem na jednu stranu.

49 darkemperor darkemperor | E-mail | Web | 12. května 2015 v 0:42

[42]: Já právě to povyšování zažil tak jak to píšeš. Jseš z gymplu, ale rukama nic neumíš. :-D

50 Čerf Čerf | E-mail | Web | 12. května 2015 v 7:00

Podle mého názoru je představa, že bude dlouhodobě fungovat sjednocující státní maturita napříč všemi typy škol, nesmyslná. Buď bude laťka pro ty horší nepřekonatelná, nebo to ty kvalitní školy bude brzdit. Mimochodem, díval jsem se na otázky, které jsem připravoval k maturitě pro své studenty před 18 lety a jestli otázka na Jidáše vzbudila letos takový "ohlas", myslím, že by mě dnes studenti normálně defenestrovali, protože to byl tehdy ve srovnání s dneškem fakt nářez :-).

51 Grumpy Grumpy | Web | 12. května 2015 v 7:24

[41]: Já jsem holka, ale díky :-D

52 Jana Jana | E-mail | Web | 12. května 2015 v 7:45

Ty jo, tolik gympláků kolem ... Až k článku mne to inspirovalo :) Ale vážně, já pomáhám s přípravami na maturitu a jednou snad budu i učit a to, co mi chodí domů na doučování, to je peklo! Plus jdeš na praxi, kde se ti kantoři vysmívají, že chystáš program do hodiny se slovy, že ty debily stačí na 45 minut zabavit, ať se s tím nes*ru....

53 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 12. května 2015 v 8:57

[46]: Každý na to má svůj názor. A má na něj právo. ´´Negymplácký´´ školy jsem ´´hejtoval´´ kvůli tomu, co o nich vím a kritizuju i gymply, takže je to taková kritika napříč spektrem. To jestli jsem ´´negáč´´ ... pokud se to bere tak, že požaduju od lidí řád a disciplínu, tak mě to docela mrzí. Nu což. Díky za názor.

[47]: Tož to máš docela štěstí, pokud jsi našel takovou práci. Znám dost lidí (i s vysokoškolským vzděláním), kteří musí dělat u lopaty (protože na soc. dávkách být nechtějí, ale pořádnou práci nenajdou).

[49]: Právě  no. Jde o to, z jakého pohledu se na to díváš.

[50]: No tak to jasné. Ono se stačí podívat jenom na některé dnešní ´´studenty´´ a člověk si říká, co ten tady dělá? Naprosto ti rozumím.

[51]: Jo, toho jsem si potom všimnul. :D Hluboce, pokorně a uctivě se omlouvám.

[52]: Ano, to je dnešní doba. Smutné.

54 Al. Al. | Web | 12. května 2015 v 9:00

"Matematiku jsem nepsal, ale co jsem slyšel, byla prý docela těžká." jsem z ekonomky, kde máme 3 hodiny matematiky týdně. Nebyla těžká. Jo, šiklo by se mi 10 minut navíc, ale těžká nebyla...
A ono když se takhle já zeptám některých děcek od nás na angličtinu, tak mi řeknou, že byla těžká. Ale já to nemůžu posoudit, protože jsem ji neskládala a řeknu si "jo, asi teda byla těžká".
Každý má úroveň angličtiny někde jinde. Já jsem úplné poleno na poslechy, protože jsem hluchá a občas nějakému slovu (většinou klíčovému) nerozumím :D. A kdybych byla ještě vystresovaná, tak bych u poslechu ztratila asi dost bodů a taky řekla, že je to těžké...

I když taky nechápu, jak češtinu mohl někdo neudělat, ale k tomu už mě nebaví něco říkat :D

Jinak, ono ty průmyslovky za to nemůžou. Máme ve městě taky jednu takovou školu, kde je ta maturita zlo a polovina třídy tradičně opakuje. A to proto, že v matematice se hraje poker s učitelem, vyučující si při písemkách čte noviny a protože ví, že mají všichni všechno z taháku, tak známkuje jen aby se neřeklo nějak náhodně...
On si člověk nestěžuje, žejo, nicnedělání je fajn. Dokud nepřijde ta maturita a on nezjistí, že vlastně z matematiky neumí vůbec nic.

Na druhou stranu tu maturitu chápu, protože dnes ji chtějí všude.
Jen, když už zavedli státní maturitu, měli do takových škol dát učitele, kterým na té maturitě těch děcek záleží a snaží se, aby ji udělali...

55 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 12. května 2015 v 9:10

[54]: Podívej já ten článek psal někdy těsně po dopsání maturity, kdy jsem byl naštvaný na všechny ty podvody a věci, které se mi z duše příčí. Samozřejmě, je to úhel pohledu. Já napsal, že zřejmě byla těžká, protože mi v rozhovoru kamarádka (mimochodem velmi dobrá matikářka) řekla, že jí to přišlo těžké. Samozřejmě potom s odstupem mi řekla, že spíš zazmatkovala atd. Nicméně já už nechtěl měnit napsaný článek, navíc jsem z obliga, kdyby mě někdo chtěl nadávat za to, že jsem to nepsal, ale sem napíšu, že byla lehká. By mě roztrhali, sežvýkali a strávili.
A co se týká toho, že za to nemůžou ... kam chceš dotáhnout společnost, která se už ve škole chová takto. Nedokáže respektovat ani blbý školní řád, to se potom nedivme, že nikdo nerespektuje třeba zákony.

56 Bezejmenné Esko Bezejmenné Esko | 12. května 2015 v 9:39

A to si myslíš, že na učňácích jsou automaticky hloupější lidi, než na gymplech? Zrovna v aj a čj, kdy v angličtině má každej jinou úroveň a škola to moc neovlivní, my tři roky probírali gramatiku a poslední rok dělali cvičné testy (ale to můžem dělat i doma), prostě každej napsal co uměl a v češtině je hlavně obecnej přehled, kterej se kolikrát ani neprobírá, protože se počítá, že člověk něco musí vědět sám. Gramatiku jsme se všichni učili na Základní škole. Tyhle dva předměty fakt nejsou o tom kdo je z gymplu a kdo z jiných škol. V matematice se to asi pozná, na učňácích se bere minimum, na gymplu naopak i zbytečně složité věci. A hlavně málokdo se s matematikou setká i jinde než ve škole.

57 Beautiful sick mind Beautiful sick mind | Web | 12. května 2015 v 9:52

Diskusena tohle tém už mě začínají pomalu, ale jistě unavovat. Každopádně si nemůžu odpustit poslední komentář.
I kdybychom alespoň na chvilku zapomněli na milionkrát omílaného Jidáše, ke kterému se nebudu dále vyjadřovat, zkusili jste se taky zamyslet na tím, že tam bylo dalších 31 otázek, na které letošní maturanti nadokázali najít správné odpovědi? Co to je za svět prokrista!
Já sice chápu, že maturita musí být nastavena tak, aby ji byli schopni udělat i mimogymnaziální obory, ale kurňa, tak ať ty obory zkrátka a dobře nejsou maturitní. Ono by to společnost nezabilo, kdyby maturitu hold neměl celej národ, ale jenom půlka. Alespoň by ti, co mají v ruce výučák byli co k čemu a šli poctivě makat, místo toho, aby se i ti největší tupci hlásili na vysoké školy a při nejlepším se nechali po prvním semestru vylejt. Udělali by sobě i ostatním obrovskou laskavost.. Howgh

58 Al. Al. | Web | 12. května 2015 v 9:53

[55]: Mně taky celá maturita přišla hned po dopsání těžká a říkala jsem si, že asi budu mít za 4 (jsem ten blázen, který i na maturitním vysvědčení chce mít pěkný známky :D). Nakonec jsem zjistila, že i číslo 25/3 je opravdu výsledek :D (ne, fakt, komu by to nepřišlo podezřelý! :D)

Zeptám se tě takhle, kdyby přišel učitel do třídy a řekl, že se budete dívat na filmy, popřípadě ať si každý dělá co chce. Odmítl bys? Já určitě ne a byla bych ráda, že nemusím nic dělat. Bohužel si na to ty děcka asi zvykly a už jsou líní dělat cokoliv. A ono není tak jednoduchý potom říct "Já se chci učit", když nikdo jiný nechce.

Jinak, když jsem tak pročítala komentáře, tak jsem se dozvěděla, že maturitu by měly mít jen ty školy, které to dokážou všechno naučit (čili gymnázia). To znamená, že všichni, kteří chtějí jít na vysokou by museli jít na gympl... Vážně? Ono ale ty školy nejsou nafukovací, takže by se polovina lidí na vysokou nedostala. A co s člověkem bez zaměření?

Přijde mi, že je to prostě chyba toho systému. Jo, státní maturita je fajn, protože díky ní se zrušila (u nás ve městě) soukromá škola, kde prošli i ti největší blbečci díky tomu, že si to zaplatili. Tohle mi přišlo dost nefér a státní maturita to vyřešila.
Myslím, že ten systém úrovní hned v prvním roce byl fajn. Za vyšší úroveň by se mohly přičíst nějaké body k dobru při přijímačkách na vysokou a řekla bych, že by to bylo spravedlivé.
Nižší úroveň bychom si udělali my z odborných škol a dá se říct, že by všichni byli spokojení, nebo ne?

59 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 12. května 2015 v 9:54

[56]: Já už v komentářích psal hodněkrát, že tohle vůbec neříkám. (Ale když už něco dělám, tak to dělám pořádně a odpovím každému individuálně :)) Nejsou automaticky hloupější. I na učňáku se kolikrát najde přirozeně chytřejší člověk než nějaký nadrcený gymplák. Nicméně si myslím, že pokud ty školy nejsou schopné poskytnout takové vzdělání, aby žáci mohli skládat ´´opravdovou´´ maturitu, tak by raději od ní měli upustit a maturitu přenechat školám, které toho schopné jsou (mimochodem - vím, že dneska se říká, že kdo nemá maturitu, nenajde práci - proto by se tenhle systém měl změnit, aby ti s maturitou byli rozlišitelní od těch, kteří jsou schopní zase např. manuálně.) Díky za názor. :)

60 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 12. května 2015 v 10:05

[57]: Teď jsi napsala přesně to,  jak to je. Díky.

[58]: Taky by mi to bylo divné. :D To je dobrá otázka na zamyšlení. Myslím, že bych také řekl ano. Ovšem ono se to také rychle omrzí. Já mám vzdělání (je rozdíl mezi vzděláním a školou) rád, a proto si myslím, že všechno by mělo vycházet od toho učitele. Ten by tě měl navést na tu dráhu a nějak tě usměrnit. A jak říkala moje chemikářka: ´´I kdybych měla učit jen jednoho žáka, který má zájem, prostě tady učit budu.´´ Nebo němčinářka a její legendární hláška: ´´I s jedním žákem se dá učit.´´ :D Takže tak nějak. Nedávám nějaký konečný názor, spíš je to o delší diskuzi. Jo a ještě - v článku uvádím nejenom gymnázia, ale také stavebky, zdravky ... u těch by se to podle mě zvládat dalo. S těma úrovněma máš pravdu, zase to ale pozbývá významu, pokud si vysoké školy dělají, co chtějí.

61 Šaras Šaras | Web | 12. května 2015 v 10:14

Mně osobně přišla jako větší sviňárna otázka hned někde zezačátku, kde se měly hledat chyby v textu a přepsat je správně. Ten text jsem četla několikrát a nic jsem nenacházela, až pak jsem si všimla pár takovejch dost nenápadnejch chybek (hledala jsem hlavně s/z nebo je/ě a podobně, ale slovo "odpatky" jsem teda fakt totálně přehlídla. :D Ale pak jsem vyšilovala, protože jsem nevěděla, jestli jsem těch slov nenapsala moc, nebo jestli mi naopak ještě nějaký chybí. To byla asi jediná věc, kvůli který jsem se čertila.
(Mimochodem, jsem z gymplu a i u nás plno lidí nevědlo Jidáše. Spolužáci tam psali takový perličky jako Mojžíš, Nero nebo Illias. :D)

62 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 12. května 2015 v 10:19

[61]: Jo jo, ono jak je člověk ve stresu tak leccos přehlédne. Osobně jsem taky ´´odpatky´´ nenašel. Nu což, chyba se vloudí. Není to žádná tragédie.
No, tak to ještě bylo aspoň trochu okrajové - u nás byl napsán dokonce výsledek: ´´Henrik Ibsen.´´ Tož tak. :D

63 Kosma Kosma | Web | 12. května 2015 v 10:31

Já jsme si říkala, že když už jsem o něco starší a ještě mám to kvalitní vzdělání a musela jsem se ve škole učit, tak je to moje výhoda na kolbišti s těmi mladšími, bo jinak je věk obecně nevýhoda, že! :-) Ale to prý je znak stárnutí, že si začínáme myslet, že jsme byli lepší a schopnější generace, než ti současní! :-)

64 Blanka Blanka | Web | 12. května 2015 v 10:39

Státní maturitu jsem sice psala již v roce 2012, ale přišla mi jak pro blbce. Některé otázky byly tak triviální, že jsem si je četla 2x a ptala se, jestli mám opravdu vykonat pouze takovou blbost. A ne neříkám to pro to, že maturitu již mám.

65 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 12. května 2015 v 10:46

[63]: To, že je doba zvrácená ... to už asi my neovlivníme. No jako znak stárnutí bych to nebral, já s tím třeba souhlasím.

[64]: Ono to tak fakt je. I letos to tak bylo.

66 Em Age Em Age | Web | 12. května 2015 v 11:01

Psala jsem o tom článek minulý rok pár dní poté, co jsem maturovala. Rubrika Názory, článek "Vtip v podobě státní maturity". Naprosto s tebou souhlasím, je to ale spíš k pláči než k smíchu. Angličtina byla opravdu vtipná... docela mě mrzí, že zrušili vyšší úroveň. Stát asi chce, aby občané hloupli. Jednou to tu dopadne jako v Absurdistánu.

67 Marillee Marillee | E-mail | Web | 12. května 2015 v 11:01

Abych se tady veřejně přiznala, Jidáše jsem nevěděla a nestydím se za to. Vím, kdo to byl. Po maturitě jsem myslela, že se snad propadnu o ta dobrá 4 patra. Příběh Jidáše bohužel dopodrobna neznám a za to se stydím ještě víc, protože je popsán v Mistrovi a Markétce, knížce, která mě fakt bavila. A já debil si nedala 5 a 5 dohromady. To je tak, když někdo bere náboženský kontext jako super fantastickou literaturu na oddech. :D

S tím dodržováním řádu - někdo do nějakého diskuzního fóra napsal, že jim dovolili při maturitě i googlit v mobilech. Jestli je to fakt pravda, tak je maturita doopravdy o ničem.

68 Em Age Em Age | Web | 12. května 2015 v 11:02

[64]: Jo, vím, o čem mluvíš! :D Říkala jsem si "Hej, tady asi bude nějaký chyták, protože toto není možné..." Nebyl. :D

69 Em Age Em Age | Web | 12. května 2015 v 11:04

[35]: LOL

70 Marillee Marillee | E-mail | Web | 12. května 2015 v 11:23

[58]: Souhlasím s tím zmatkováním při maturitě i pro rozdělení maturit na vyšší a nižší. Náš angličtinář nedokázal pochopit, proč by tamhle zmrzlinářka měla mít stejnou maturitu jako my gymnazisti - tím se nad nikoho nepovyšuju, ale tahle škola je doopravdy o tom, že po ní většinou musíš jít studovat dál.

71 Al. Al. | Web | 12. května 2015 v 11:42

[60]: Shrnula bych to tak, že pokud se do politiky nedostane nikdo normální, kdo celý tento systém uvede do pořádku, tak to pořád bude celé na hlavu :D. A každým rokem se bude debatovat nad obtížností :D

72 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 12. května 2015 v 12:18

[66]: Pravda, jen si říkám, jestli tam už náhodou nejsme. :D

[67]: Tož už jsem víckrát psal, že nejde ani tak o tu nevědomost, jako o schopnost si přiznat vlastní chybu. :) No je to fraška. My museli odevzdat tašky, mobily a nechat si jen peněženku a psací potřeby, takže takhle by to mělo vypadat, a ne taková benevolence.

[71]: Moc s tím nepočítej. :D Já už se jenom děsím toho, že se do vlády dostane strana, která bude chtít zavést školné. Stát, který si nechá platit za vzdělání nebo za zdravotnictví je určený k záhubě. Ten argument, že by si studenti více vážili studia je pěkná blbost. A nějaké ty půjčky jsou taky špatný výmysl. Ono by úplně stačilo zpřísnit ty požadavky, aby to nemohl dělat každý, kdo se zvládne podepsat a bylo by to vyřešené.

73 Em Age Em Age | Web | 12. května 2015 v 17:26

[72]: Někdy mi to taky tak připadá. Teď jsem si projela ten didakťák a je to vážně fraška. V podstatě žádná výzva, což je škoda... Ta první otázka mě třeba skoro rozesmála.  A že někdo tvrdí, že neví, že Pallas byla Athéna, tak si myslím, že by maturitu ani udělat neměl.

74 Wendy Wendy | E-mail | Web | 6. února 2016 v 13:51

Učitelka nám pustila ukázku z ustbí maturity z čj a já osobně jsem teda nahrána už teď xD
W💋

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama