Tanks? No, thanks.

1. září 2015 v 15:00 | Alexander1918 |  O myšlence
Go home, please...


Něco takového mi opět vyvstalo na mysli, když jsem si na zpravodajském serveru přečetl o tom, že se chystá již druhá jízda amerických vojsk aka obrněných transporterů skrz naši zemi.

Tzv. ´´Danube Ride.´´


Och, jaká to změna oproti té ´´slavné´´ dragounské jízdě, v originále ´´Dragoon Ride.´´

Když se tak člověk podívá na mapu a vidí trasu, která vede od Rozvadova, přes Prahu, Brno a potom směr Slovensko... Říkám si... Proč to vzít dolem, nejkratší cestou přes Rakousko, když se můžeme ´´předvádět´´ v Praze, Brně, na Slovensku... Že?

A nebo... Od čeho jsou teda vlaky?

To se nemůže provést rychlý přesun vlakem?


Levnější...

Rychlejší...

Skryté... - bez provokací...


Ale to bychom nemohli tak krásně demonstrovat sílu...

A taky mi nějak nehraje to vyjádření o ´´blokování provozu...´´ Tak proč není použitý ten vlak? Opravdu by mě zajímal důvod.


Takže je to vlastně unikátní propagandistický účel.

Velký světový policajt jede ukázat, jak je ´´hodný.´´


Nechci žádná vojska na našem území.

Ať už jsou to americká, ruská, nebo třeba armáda křováků.

Tady má být jen naše armáda.

Lidová.

Opravdová armáda tvořená námi, a ne banda žoldáků.


Na jaře si zkusili, že okolo silnic se přijde podívat pár poblázněnců a rodiny s dětmi.

Fajn, díváme se na techniku a můžem se zbláznit...

Dochází Vám vůbec o co tady jde?

Že se obdivujou stroje na zabíjení lidí?

Že se kecá o mírotvůrci a přitom je to ten, který má nejvíc másla na hlavě?


Toto je opět provokace a vytváření dalšího napětí mezi společností.


A co přijde příště?

Příště už pojedou i tanky, aby se na cvičení taky ´´protáhli?´´

A potom deštník? Proti raketám?

A pak už budem jenom jakási kolonie na mapě?


Tohle tato společnost opravdu chce?


Upřímně, kdyby teď nastala válka... Já bych teda do uniformy NATO nevlezl. V žádném případě.

Jen si říkám, kam směřujem. Ta největší blbost - stránky třeba na Facebooku - stačí se podívat, vulgární a zesměšňující stránky a kanály mají statisíce fanoušků... A třeba mírové hnutí jich má 500. A myslí si snad někdo, že se z těch lidí, kteří tyto věci sledujou stanou lidé zajímající se o svět a mír? Těm bude celý život stačit nějaké 20 minut trvající video plné vulgarismů, u kterého nemusí přemýšlet.

Potom člověk vidí, jak se obdivuje lov, u kterého jsou zívřata brána jen jako trofej. Vysmátý lovec drží hlavu tygra, žirafy, nebo jelena a myslí, jaký není pán tvorstva. Osobně znám hodně ´´myslivců,´´ mnozí jsou v mém věku a nyní už to není o žádném starání se o les a zvířata. Jediné, o co jim jde, je ten pocit, že dokázali zabít někoho slabšího. Ale jde přece o ten ´´pocit z lovu...´´ Teď neříkám, že lov je úplně špatný, díky němu jsme přežili a pro redukování stavů je důležitý, ovšem pokud slouží jen jako zábava a činnost pro zvětšení si ega, je to zvrácené.

A z dnešních filmů jsme tak otupělí, že si řeknem, že ta válka ´´vlastně tak hrozná není...´´ Všechno jsme už viděli a zvykli si na to. Zrovna včera jsem náhodou chvíli sledoval jedno takové video, o kterém jsem psal výše. A z těch komentářů se mi chtělo zvracet. V každém druhém komentáři hákový kříž a rádoby vtipné prupovídky. Těmhle spratkům bych přál, aby to zažili. Tu bolest a utrpení.



V době průjezdu už asi budu v Praze, takže se nejpíš půjdu podívat.

Nejdřív se ale asi stavím do zelinářství.



Až tyhle transportéry a tanky jednou uvidíme jet přes naše území znovu, ale tentokrát ještě dál na východ... Až na styčnou hranici s Ruskem, kde NATO a USA zaviní svou agresivní a expanzivní politikou konflikt nedozírných následků, kde už nebudou žádní vítězové, nikdo už takovému konvoji mávat nebude. V tu dobu už budou všichni chápat, i ti zabedněnci, kteří se nestydí si na sebe uvázat jinou vlajku než je ta naše, že vést jakoukoli válku, natož válku s Ruskem pro zájmy nějakých korporací, nebo rodin na základě nějaké ideologie je ta největší hloupost a chyba v lidském životě.



To už ale bude pozdě.

Všichni jsme v rukou nějakých zkorumpovaných politiků, korporací, firem a jednotlivců.

To masové vyvražďování ale provedeme sami.



Druh na druhovi.

Bratr na bratrovi.

Národ na národu.



Alexander1918
 


Komentáře

1 lmetalgirl lmetalgirl | Web | 1. září 2015 v 17:17

Wau! I když u tebe/vás by se to mělo jmenovat: Co je lepší vědět? Emocionálně popsaný...k zamyšlení

2 Kosma Kosma | Web | 1. září 2015 v 19:38

Ačkoliv proti Rusku nic nemám (neuráželo mě, že tam jel náš prezident na oslavy výročí války), nemyslím si, že je Putin bezelstný beránek...Myslím, že se namlsal tím, že mu prošel Krym a Ukrajina - tudíž mám strach, že by se mohlo stát, že by sáhl i po pobaltských státech...Proto ukázat, že i my máme zuby je možná i na místě...
K těm videím - lid se bude chtít bavit vždycky, souhlasím, že ta úroveň zábavy bývala vyšší! :-(
Jinak v článku je hodně z tebe, hodně srdce - a to se cení! :-)

3 Egoped Egoped | E-mail | Web | 1. září 2015 v 22:12

Možná hraje ve vybrané trase roli to, že se jedná o cvičení vojáků NATO a Rakousko není členem?

Pozemních přesunů po republice jsou během roku desítky a holt to plyne z našich závazků. Osobně s tím nemám nejmenší problém. Žádné napětí nepociťuji. Ale OK, někomu se pohled na spojenecké vojáky na našem území nelíbí. S těmi tanky a raketovým deštníkem je to ale už trochu přehnané, ne? :) Jestli jsou lepší (z hlediska financí a komplikovanosti) vlaky, to nevím a nemám se o co opřít, ale možná máš pravdu a pak je to dobrá poznámka. I když nevidíme, jestli ten přesun "po vlastních" v sobě neskrývá ještě i další body.

Ani nevidím problém, že se někdo jde podívat na vojenskou techniku, když se od to zajímá nebo to bere jako atrakci. Taky jsem si v mladí hrával s vojáčky, dokonce i lepil pár modelů vrtulníků, možná i tank! A i k těm střilečkám na počítači jsem si sedl a bavilo mě to a nemám pocit, že bych byl magor a neuvědomoval si, že zbraně jsou na zabíjení :) taky mohou sloužit zároveň i na obranu, že ano.

4 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 1. září 2015 v 22:53

[1]: Děkuju. :)

[2]: To já si taky nedělám žádné iluze. Já ale nedokážu věřit státu, který vyváží tzv. ´´demokracii´´ a ta daná země potom zůstane v naprostém chaosu. I ten příklad Ukrajiny. To, že na dnešní Ukrajině prakticky drží moc fašouni je snad každému jasné, ale nechápu, že v médiích nebyla ani zmínka o tom, že Obama v přímém přenosu přiznal, že za tzv. Majdanem stála CIA. Jedna země může měnit režimy v suverénních státech? To mi přijde přitažené za vlasy...
Děkuju. :)

[3]: Ano, to byla moje faktická chyba a já nemám problém (narozdíl od mnohých) to přiznat. Rakousko je neutrální země  a já jsem si při psaní článku neuvědomil, že jsou pouze členy EU. Nicméně, dovolím si tvrdit, že to v tomto kontextu tak důležité není, já chtěl zdůraznit jiné, morálně vyšší věci. ;)
Ano, přesunů je mnoho. Mně osobně to vadí, instituce NATO rozdmýchává konflikty (není ovšem jediná, kdo to dělá) na mnoha místech. Ty ´´naše závazky...´´ Ptal se někdo občanů, zda do takové organizace chtějí? To je docela velké rozhodnutí, tak proč nebylo lidové hlasování? Nepociťuješ napětí? Tak to asi nechodíš mezi lidi, i když já se taky přiznám, já zase nějak moc nechodím do kaváren a podobných míst, kde člověk, který nemá jablečný foun, nemiluje Káju, západ a nenávidí východ je poněkud ztracen... Takže nevím, tohle nedokážu posoudit. Jestli ta narážka na spojenecké vojáky na našem území měla provokovat... Mně je to celkem fuk, já kolaborant nejsem (opět, narozdíl od mnohých, kteří se po cizí vlajce mohou utlouct). Opakuju ještě jednou, žádní cizí, byť ´´spojenečtí´´ vojáci by tady neměli, co dělat. Deštník je přehnaný? A radar před pár lety byl co? Pomalu, ale jistě se tyto věci připravují. Neutralita na styl Švýcarska, či toho Rakouska by nám slušela daleko víc. A šlo by to. Ne, že ne. A jestli v sobě neskrývá další body? Co třeba? Spálí méně benzínu? :D Propaganda, jak vyšitá.
Ano, i já si hrával s vojáčky. Hodně sleduju vojenské dokumenty a zajímají mě. Ale je rozdíl mezi člověkem zajímajícím se o techniku a o člověka, který přijde s cizí vlajkou kolem ramen. To je dost podstatný rozdíl a pochybuju, že takových nadšenců byla většina. A slouží i na obranu... To jsou takové fráze, proti komu? Kdyby nebylo USA, většina teroristických skupin by vůbec nebyla. Co se týká Ruska - to tvořilo jakousi protiváhu (teď ho ovšem nijak neobhajuju), protože souboj západu a východu tu bude stále. Nicméně, stačí se podívat na statistiky, kde a proč má kdo vojenské základny, kdo celých 20 let stále podnikal průzkumné lety, kdo uměle vytváří napětí, atd. atd. atd. Kdo tohle nevidí a pořád se dívá černobíle, je buď ovlivněný propagandou, nebo je to pokrytec.
Ale díky za komentář, díky tomuto vím, že nedělám věci zbytečně a mají smysl. :)

5 Egoped Egoped | E-mail | Web | 2. září 2015 v 16:24

[4]: V pořádku, nic zásadního se nestalo, nikdo nejsme neomylní :)

To nevím, proč nebylo o NATO referendum, ale myslíš si, že by pro vstup tehdy (nebo i teď) lidi nehlasovali a raději by chtěli ČR mimo NATO? Nebo bys jenom rád, aby to zkrátka bylo "posvěceno" i hlasem lidu?

Pokud někdo pociťuje napětí z toho, že přes republiku přejede několik desítek vojenských vozidel s vojáky NATO, tak to musí mít celý rok dost těžké vzhledem k těm počtům přesunů a jejich frekvencí. Mimochodem: nevíš náhodou proč se neřeší transportem vlakem i ty ostatní přejezdy přes republiku, o kterých se veřejnost konkrétněji ani nedoví (a nehrozí teda ta tebou proklamovaná propaganda, protože se nedostanou do zpráv)? - Myslím tu otázku vážně, bez ironie.

Narážka na (ne)chození do kaváren, jablečné telefony, milování Západu a proklínání Východu je tak trapná, že se ani snad nehodí na ni reagovat :) A já myslel, že zrovna ty nemáš rád tohle nálepkování. Nejspíš jsem se mýlil.

Když jsme součástí nějakého společenství (jako je např. NATO), tak z toho plynou nejen práva, ale i povinnosti - což mi přijde, že si pořád dost lidí neuvědomuje. Pokud z toho vzejde radar na našem území, tak ok, mně to fakt nevadí. Chápu, že spoustě lidem se to líbit nebude (a nelíbilo jako nápad už v minulosti). Jestli nechceme řešit žádné otázky spojené s radarem (nebo čímkoliv podobným), tak ať vystoupíme z NATO. Dokud v něm jsme, tak ty otázky řešit musíme.

Zbraně sloužící na obranu je fráze? Proti komu? No proti komukoliv. Přijde mi lepší mít v ruce taky klacek, když ho má i ten naproti mně a nemám k němu zrovna důvěru. Svět beze zbraní si jaksi neumím představit a ještě asi dlouho umět nebudu. K počtu vojenských základen USA po světě řeknu v krátkosti jenom tolik, že jsem rád, když jsou americké a ne ruské :) Čímž je ale neobhajuji.

Není zač, já se sem vždycky také rád vrátím - podívat se, co je nového. Snad se těch tvých dramatických konců s blogováním (jako před několika týdny zpátky) už znovu nedočkáme.

6 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 2. září 2015 v 17:01

[5]: Nevím, jestli by chtěli být mimo NATO. Ale zároveň taky nevím, jestli chtěli být v NATO. Tohle je dost velké rozhodnutí, v podstatě zase dělení světa na dva bloky, tak by o tom lidé měli rozhodnout. Veškerá moc v demokracii totiž náleží lidu. A pokud jde o to ´´posvěcení,´´ tak ano, byl bych rád, kdyby to bylo ´´posvěceno hlasem lidu.´´

Kdyby sis ten článek přečetl pořádně, tak bys tam taky našel, že i když se mi NATO a cizí armády na našem území nelíbí, daleko více bych překousnul ten transport vlakem. A je to docela podstatný rozdíl, jestli přes republiku přejíždí pár nákladních aut, nebo kolona obrněných transportérů.

Má narážka na kavárnu byla pouze odpovědí na tvoji větu a myslím, že v porovnání trapnosti si vcelku konkurují. A ano, nemám rád nálepkování, nicméně, mám určitou sebeúctu a jednat jako s hadrem se mnou nikdo nebude. Však jen vzpomínej, kde jsem byl kolikrát onálepkován já a další se s chutí přidali. Tož asi tak. :)

Ale to je přece to, co tu celou dobu řešíme... :D Pokud je tady skupina lidí, a není zrovna malá, kterým se to nelíbí, tak by měl stát zaručit věci, které toto pomohou vyřešit. Třeba referendum. Když už nebylo zajištěno pro potřeby přijetí, tak by se to dalo nadhodit třeba teď. Máme přeci demokracii. Potom vlastně říkáš, že máme slepě poslouchat rozhodnutí pár zkorumpovaných politiků.

Ano, je to fráze. V komentáři jsem to popsal jasně. Co se dalších vět týče... Tak se musím zasmát. I když píšeš, že je neobhajuješ, píšeš, že jsi ´´rád...´´ A především ty ruské nejsou téměř nikde (přesně řečeno ve 2 státech, a to ještě na oficiální žádost dané vlády).

Jo, já jsem taky rád za návštěvy. :) A mimochodem, co se týká nějakých ´´dramatických´´ konců, to je čistě moje záležitost. Napíšu ti jen, že mi však tohle nestojí za to, abych se podílel na věcech, které odporují určitému morálnímu standardu, který dnes, bohužel, už moc lidí nezajímá. Ale chápu, každý ho máme nastavený trochu jinde, to je naprosto přirozené. ;)

7 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 4. září 2015 v 14:42

Zrovna včera jsme si s maminkou zavzpomínaly na branná cvičení :-)
Dnes už školy nic podobného nepořádají...
Když ona by ta plynová maska dneska asi moc nepomohla, že? :-)
Kam dospěl svět, že mají lidé potřebu ničit?

8 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 5. září 2015 v 17:38

[7]: No, třeba u nás na základce se něco takového zase pokouší nastartovat, ale moc o tom nevím. :D
Je šílené, že ve 21. století se lidé pořád zabíjejí kvůli ´´prkotinám...´´

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama