Manipulace s lidmi? Normálka...

14. října 2015 v 17:56 | Alexander1918 |  O myšlence
Původně jsem pojal záměr stočit orientaci mého blogu do trochu jiné sféry, nicméně to může počkat a já ještě chvíli zůstanu zde.


Už mě štve to, jak se lže a nikdo se nad tím nerozčiluje, pořádně to neodsoudí a i když je mi jasné, že já s tím nic nenadělám, aspoň se snažím trochu otevřít oči někomu dalšímu.

A to by si měli uvědomit všichni tady.

Zkuste se taky občas kouknout kolem sebe a nehledět jen na svoje vlastní ego.

Nebo Vám nevadí, že Vám rádio, televize i obyčejní lidé, i tady na blogu, lžou?

Stačí jen pochopit určité základní vzorce a můžete začít ovlivňovat celé masy lidí.

To, že noviny a zpravodajské servery mají v podstatě v popisu práce udržovat lidi ve strachu - z krize, války, cokoliv - to už je, myslím, hodně lidem jasné.

Ono by to ale taky chtělo přemýšlet o tom, co se děje v poněkud širším měřítku, oni vědí, že šikovně se dá udělat leccos. Ani si člověk to, že je manipulován neuvědomí.

To se začne hrát velké divadlo, začne se hrát na city a postupně Vás dostavá na svou stranu, přesně tam, kde chce.

A já bych se to pokusil přiblížit na jednom příkladu přímo tady z blogu.

Ten, kdo sem občas zavítá si jistě vzpomene na tu ´´blogerku,´´ která mi ukradla jistou myšlenku a já jsem to tu ´´potom náležitě rozmáznul,´´ jak jsem se nedávno dozvěděl. :D

Proto se taky občas podívám na její blog, zda něco nezkouší a nevymýšlí a vlastně jsem přišel na velmi zajímavou věc.

Myslím, že mnozí si určitě vzpomenou na jistou ´´Azhar Korsej,´´ která se tady občas mihla a něco zkomentovala a hlavně potom psala o ´´svém životě.´´

První, co mě trklo bylo to, že na svém blogu brečela, že blog.cz maže blog dané Azhar, ať z nich nedělá hlupáky, že se za ní vydává, atd.

A čistě náhodou jsem si všimnul, že mi u článku přibyl komentář jak od ´´Azhar,´´ tak od ´´blogerky.´´

No, a každý, kdo aspoň trochu ovládá blogové rozhraní se může kouknout na ip adresy.

Naprosto totožné a pak to má tedy pouze dvě odůvodnění.

Buď je to jedna a tatáž osoba.

Nebo spolu bydlí v jednom domě.

Co je pravděpodobnější?

Tož jsem si vyst�


Pozn. Autora: Omlouvám se za utržený článek, ale wifi ve vlaku prostě občas zazlobí, během ukládání se zasekne a kus článku je pryč. Neočekávám, že to bude ještě někdo číst, ale považuju za slušnost toto popsat. Článek pokračoval poukázáním na lži a nefér jednání dané blogerky v kontrastu k tomu, jak se k obyčejným lidem můžou, ale taky nemusí dostat pravdivé informace. I z následné diskuze se dá leccos vyčíst.
A.
 


Komentáře

1 Esenka Esenka | Web | 14. října 2015 v 19:34

:D :D :D No to snad ne.
Nevim, co z toho dotyčná má, možná to bude nějaká psychická porucha... ale pokud tím nikomu neubližuje, neřešila bych to tolik, aspoň se máme čím pobavit. :D

2 all-is-magic all-is-magic | E-mail | Web | 14. října 2015 v 19:54

nedávno jsem viděla článek, který rozebírá tyto internetové "trolly". Většina z nich to nemá moc v hlavně pořádku a moc dobře do společnosti nezapadli.... Chce to všechny poslat na nějaký kurz :DD

3 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 14. října 2015 v 20:00

Alexandře, nikdy mě nepřestaneš udivovat :-)
Mimochodem, zrovna se chystám napsat článeček na obehrané uprchlické téma :-)

[1]: Pobavit? Já jsem jedna z těch, co jí naletěla. Kruci, jo, podivovala jsem se nad tím, jak tu češtinu skvěle ovládá, ale absolutně mě nenapadlo, že jsou takoví lidé, kteří to prostě jen sehrají. Já blbá tak nějak z principu nejdřív věřím a až potom koukám...
Ale jo, vlastně je k smíchu :-)

4 Esenka Esenka | Web | 14. října 2015 v 20:14

[3]: Asi bych taky byla naštvaná, kdybych byla jedna z těch, co jí naletěli, ale když jsem to četla teď, tak mi to opravdu směšný přišlo. Ubližuje tim jedině sama sobě, ona je teď za blbce a minimálně tady jí už nikdo věřit nebude...

5 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 14. října 2015 v 20:24

[1]: Ano, máš pravdu, je to k smíchu. Ono vlastně přímo o ní nejde, vždyť ji stejně skoro nikdo nečte, ale já chtěl poukázat na ten paradox, že v globálním měřítku jsou média nesmírně mocná ´´zbraň.´´ A já bych řekl, že takhle lhát zrovna u tohoto tématu je dost ubohé. Co když mají pravdu ti, kteří jsou proti? Co když by díky tomuto bylo dosaženo toho, že se lidé nechají přesvědčit lží... Díky ukojení touhy jedné cérky, která zřejmě trpí schizofrenií.

[2]: Ona ani troll není. Ti to dělají pro zábavu a za účelem toho, aby někoho naštvali. Problém je ten, že tahle to asi myslí vážně.

[3]: Doufám, že v tom pozitivním slova smyslu. :D
Už se těším. :)

[4]: No, tomu moc nevěřím. Tady si to přečte pár lidí a ona si bude dál vesele hrát svoji pohádku o tom, jak se všichni mýlíme. Ale co, já jsem na ni aspoň upozornil. :D

6 Kosma Kosma | Web | 14. října 2015 v 23:06

Psychická porucha a moře času - to druhý závidím! :-) A taky se snažím svůj blog zase posunout do normálu, ale taky mi to nedá! :-) Naše blogy jsou o nás, ne o tom, jací chceme být! :-)

7 Eileen Abigail Smith Eileen Abigail Smith | E-mail | Web | 15. října 2015 v 7:33

Jsi všímavý, lajk :D

No, ale momentálně existuje už jen blog Azhar a te "desáté polovičky". Ano, na blogspotu.

8 Eileen Abigail Smith Eileen Abigail Smith | E-mail | Web | 15. října 2015 v 8:42

A k tomu poslednímu obrázku/komentáři: jsem dala "komentovat" a v tu chvíli si řikam "o kurwa, já se neodhlásila" :D

nojo, nemá smysl zatajovat, že to jsem já :D a co, baví mě to :D a taky mě baví číst, jak se vztekáš a myslíš si, žes objevil Ameriku (to neměla být urážka) :D

9 paralelnisvet paralelnisvet | E-mail | Web | 15. října 2015 v 11:05

[8]: :(( takže už nic nebude? žádná Eliška, žádná komunistka? ....to snad ne, to snad ne! :D achjo! :D

10 surpan surpan | E-mail | Web | 15. října 2015 v 11:08

No to by měl Sigmund Freud asi dost práce :-D

11 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 15. října 2015 v 11:43

Pls https://cs.wikipedia.org/wiki/Troll_(internet)

12 Esenka Esenka | Web | 15. října 2015 v 12:26

Ale copak, on se článek objevil na hlavní stránce? To je dobře. :)
Často jsem narážela na blog Abigail, pár článků mě zaujalo, ale většinou jsem děkovala Bohu, že takovejch lidí tu není moc, podpora muslimů a komunismu... No, docela do záhuby vedoucí kombinace. :D
Ještě včera večer jsem si pročetla i ostatní blogy. Holka, když už si tu chceš hrát na někoho jinýho, mohla by ses o daný téma aspoň trochu víc zajímat ("nevěděli, že já o tom nevím skoro nic a většinu informací mám z Wikipedie" :D :D), moc přesvědčivý to totiž není.
Ona špatná reklama je taky reklama, ale obávám se, že tobě k ničemu nebude, protože nad tebou všichni budou akorát kroutit hlavou... Nebo to je snad tvůj cíl? :D

13 Jana Jana | E-mail | Web | 15. října 2015 v 12:46

[10]: Mno, mohla by jít se mnou k doktorovi, aspoň by moje "porucha" vypadala v lepším světle :)

14 Lina Dee Lina Dee | E-mail | Web | 15. října 2015 v 13:00

Tak tohle mi hlava nebere. Inu, patřím mezi ty, kteří se snaží nabádat ostatní, aby, než přijmou nějakou zprávu, nejdřív přemýšleli. A je úplně jedno, čeho se ta zpráva týká, jestli to je třeba teď uprchlická krize, nebo cokoliv jiného. Problém je v tom, že lidmi zmítají emoce, a pak to dopadá takhle. Mladá holka se snaží "pomoct" a místo toho vlastně spáchá medvědí službu, protože tím, že její konání očividně lživé, neuvěří člověk ani reálným zprávám.

15 Illumináti Illumináti | Web | 15. října 2015 v 14:50

Prosím. Tohle už tady bylo.
Britský student vedl blog, kde se vydával za islámskou lesbu a potom prostě přestav psát a lidé věřili, že autorku blogu zabily za její orientaci.
To, že za deset let udělá někdo to samé v Česku, ale o dost špatněji vás už nemůže překvapit.

16 Andy Andy | Web | 15. října 2015 v 15:10

Měli by tu pošahanou schizofreničku někam zavřít pod zámek. Jináč bysme se mohli opět divit, až další vyšinutá píča někoho zase ubodá, protože jí to "našeptala" jedna z jejích osobností. Falešným blogískem to začíná a tragédií končí.

17 Pufflie Pufflie | E-mail | Web | 15. října 2015 v 15:25

Zajímavé "odhalení". Jen chci podotknout k té ip adrese - ne vždy to je dostatečný důkaz. Mezi možnosti "je to tatáž osoba" a "bydlí ve stejném domě" je ještě možnost, že má internet od stejného poskytovatele... Někteří internetový poskytovatelé totiý dávají všem uživatelům tutéž ip adresu.

18 Bookeaterka Bookeaterka | Web | 15. října 2015 v 17:05

Možná dělá jen nějaký projekt a sleduje reakce lidí, jako třeba slečna tady http://www.houpaciosel.cz/2015/10/05/lide-by-meli-byt-pripraveni-na-setkani-s-jinou-kulturou-rika-mlada-provokaterka/ :)

19 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 15. října 2015 v 17:32

Nom, sláva IP adresám ^^

20 m. m. | E-mail | Web | 15. října 2015 v 18:27

To je síla. Tož máme svobodu psaní, ale pokud to zavání takovou manipulací veřejností ohledně aktuálního veřejného problému, tak nevím, nevím, jestli by se na to nemělo vztahovat nějaké to mazáníčko...

21 Eileen Abigail Smith Eileen Abigail Smith | E-mail | Web | 15. října 2015 v 19:02

[9]: No, Eliška existuje a komunistka jsem... :D

[10]: Já nemám žádnou poruchu! :D

[12]: Možná ano, možná to je můj cíl... :D

[15]: No vidíš, tak zle na tom zase nejsem :D

[18]: Ty máš svým způsobem pravdu. :)

22 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 15. října 2015 v 19:30

[6]: Tež si říkám, kde někdo bere tolik času na takové věci.
:)

[8]: No, už z toho toho, že píšeš jak dlaždič se dá leccos usuzovat.

[14]: Jo, přesně tak jsem chtěl, aby článek vyzněl. Aby se člověk občas zamyslel a ne jen něčemu slepě věřil. Jestli jde tady o to, mě třeba vadí to, když se i přes to, že chce něco většina (a teď je jedno, jestli je to tady tohle téma, kde se třeba člověk opírá jen o nějaké ankety, nebo třeba celkově politika - viz prezidentská volba - část lidí stále nedokáže respektovat demokratické rozhodnutí lidu), část lidí snaží stále danou věc demagogicky zpochybňovat, atd. a hledat cestu k tomu, jak prosadit svůj názor, ačkoliv ho chce pouze menšina. To potom není demokracie, ale pouze ´´volba mého kandidáta.´´

[15]: Mě to nepřekvapuje, jen je člověk rozhořčený. A to je myslím adekvátní reakce.

[17]: No jasně, ale vzhledem k tomu, že si to člověk spojí i s těmi články, atd., tož by to bylo nějak moc náhod najednou, ne? :)

[18]: No, ´´projektem´´ bych to zrovna nenazval. V jiných případech by to šlo, ale tady rozhodně ne.

[20]: Řekl bych, že by se na to mělo pamatovat. Tohle je tak křehké téma, stačí si vzpomenout jak začínají války, ty rozbušky, atd. Toto není žádná sranda.

[21]: Přijde ti, že je tohle tvůj blog?
Věřím v to, že ne a jiný člověk na tvém místě by byl právě zalezlý a styděl se. Ne tak ty. No, prosím, jak je libo.
Buď ráda, že ti to tu nechám. Kdybych se měl chovat jako ty, tak by tu už ten komentář nebyl. Ty jsi přece v mazání komentářů už docela ostřílená. :)

23 Eileen Abigail Smith Eileen Abigail Smith | E-mail | Web | 15. října 2015 v 22:15

[22]: Tak snad se mě ten článek týká, tak snad můžu odpovědět na nějaké komentáře, ne? :P

24 hogreta hogreta | E-mail | Web | 15. října 2015 v 22:27

Nevím, mně to přijde jako taková "žabomyší válka".

Mi osobně je nějak jedno, jestli se někdo za někoho vydává a nebo ne. Jestli píše dobré články s podobnými názory jako mám uá, tak s ním prostě souhlasím a je mi jedno, kým je doopravdy. A funguje to samozřejmě i naopak.

Samozřejmě, že když na něco takového (jakože se někdo za někoho vydává) přijdu třeba na vlastním blogu od svých vlastních komentujících/trollech, tak se docela pobavím, ale nijak dál to neřeším, články o tom nepíšu a nechám to plynout dál. Spíš se bavím nad tím, že si ten člověk fakt myslí, že nevím, kdo je :-D.

Svým způsobem se každý z nás vydává za někoho "lepšího". Málokdo se dokáže prezentovat přesně takový, jaký skutečně je. Celý tenhle "blogový svět" je jedna taková velká hra. Člověk to nemůže brát moc vážně :-)

25 fall fall | Web | 15. října 2015 v 22:43

souhlas. dobrý článek!

26 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 15. října 2015 v 23:01

[23]: Aha a podle téhle logiky jsi mazala moje komentáře u tebe... Někteří lidé mě svými demagogickými prohlášeními začínají poněkud děsit.

[24]: Tady nejde o žádné žabomyší války. V komentářích výše jsem to už psal (do článku jsem už zasahovat nechtěl). O tuhle dotyčnou vlastně vůbec nejde, ona tady stejně téměř nikoho nezajímá. Já chtěl poukázat na to, jak je dnešní svět plný informací, které vlastně ani nijak nemůžeme ověřit. A tím pádem ti může kdokoliv lhát. To, že jsem narazil na tuhle osobu, se kterou jsem měl už nějaké zkušenosti, mi akorát pomohlo ilustrovat tenhle problém na případě přímo tady z blogu. Nemyslím si, že takovéto ´´podvádění´´ by se mělo tolerovat. Tímhle to začíná a takový člověk si potom řekne: ´´Prošlo mi tohle, co když mi vyjde i něco dalšího?´´

[25]: Díky. :)

27 Eileen Abigail Smith Eileen Abigail Smith | E-mail | Web | 16. října 2015 v 15:35

[26]: Ne, já je mazala, protože byly neslušné.

28 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 16. října 2015 v 15:52

[27]: Ty jsi nemocná, vážně.
Kdo chce, tak se může podívat, že neslušné v žádném případě nebyly.
Už jsi nudná.

29 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 16. října 2015 v 18:46

Chvilku jsem tu nebyla a už se to pěkně rozběhlo :-)
Ale hlavně to o něčem vypovídá, že?
Pořád o tom stejném.
Že ne všichni pochopili, že není uprchlík jako uprchlík.
Že občas opravdu prchají celé rodiny a to proto, že chtějí žít tak nějak slušně a jsou ochotni respektovat zákony země, do které přijdou.
A že taky dost často přijdou lidé, kteří zdejší zákony respektovat nechtějí. Kteří jdou jinam jen proto, aby "dělali problémy", alespoň z našeho pohledu, protože například tolik omílané právo Šaríja my většinou nechceme.
Pořád jsou na světě lidé, jejichž úmysly nejsou tak docela pěkné.
My tady přece všichni víme, že někteří přistěhovalci jsou fajn. O tom nás nikdo přesvědčovat nemusí.
Je jen škoda, jestli si pak nebude půlka blogové populace myslet, že všichni ti slušní příchozí jsou lháři...
Tohle slečna trochu pos...

30 Eileen Abigail Smith Eileen Abigail Smith | E-mail | Web | 16. října 2015 v 19:00

[29]: Na druhou stranu kdyby se v tom tady Alex nešťoural, tak by si to ta "půlka blogové populace" třeba nemyslela :P

31 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 16. října 2015 v 19:23

[29]: Samozřejmě, pokud se člověk chová slušně, není tady žádný problém. Pokud ale člověk vidí videa z Francie, Itálie, Řecka, apod., má člověk pádné důvody, proč se určitých věcí obává.
Ano, přesně jak píšeš. Nikdo nás přesvědčovat nemusí. Jakto, že tady lidé z východu, z Vietnamu, atd. můžou žít naprosto normálně a s jinými jsou problémy? Ono to možná bude i tím, že lidé vidí, kdo se snaží a pracuje, a kdo dělá bordel a jenom se přiživuje.

[30]: Gratuluju.
Míra tvé ubohosti právě dosáhla vrcholu. :D :D :D
Takže lépe by bylo, kdybych do toho ´´nešťoural,´´ ty jsi pokračovala ve svých prachsprostých lžích a byla by jsi spokojená, že přesvědčuješ pomocí podvodu a lží.
Děkujeme ti za tento tvůj vzorový příklad, kdy jsi nám ukázala, že i to, co se na první pohled může zdát pravdivé, může být sprostá lež.
Tvoji rodiče zřejmě udělali ve výchově hrubé chyby.

32 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 16. října 2015 v 19:25

[30]: Byl by na to přišel někdo jiný :-) Ono když se mi Tvoje články trochu rozležely, došlo mi, že na "uprchlíka" máš celkem slušnou češtinu.
nemluvě o tom, že jsi ve svých článcích udávala jinou dobu od útěku :-)
Dřív nebo později to prasknout muselo...

33 Eileen Abigail Smith Eileen Abigail Smith | E-mail | Web | 16. října 2015 v 21:26

[31]: Alexi, všiml sis, jakým způsobem se chovám já k tobě a jakým ty ke mně? Zatímco já jsem jsem uznala chybu (a napsala vysvětlení na blog), ty mě dále označuješ za nemocnou a ubohou...

34 Mr.Markii Mr.Markii | Web | 16. října 2015 v 21:33

Dámy a pánové,
uklidníme se, ano?!
Myslím, že nastala chyba na obou stranách. Abigail se přiznala, že tuto celou záležitost vzala jako průzkum, který se tak trochu nezdařil a dnes to konečně přiznala. Alexandr se zase pustil do vyšetřování této "Azhar", která umí "perfektně" česky. Byla to chyba a jestli se Abigail rozhodne pro další průzkum, určitě se poučila z chyb, které udělala. Čtu si blogy Vás obou a myslím si, že by jste se měli přestat hádat! Nevím, jestli máte mezi sebou nějaké další konflikty a je mi to upřímně jedno, ale chovejte se jako slušně vychování lidé, ano? Abigail není trapná, trapní jste už oba!

35 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 16. října 2015 v 21:39

[33]: Co to zase, pro všechno na světě, meleš? Mně je upřímně nějaké tvoje vysvětlení úplně fuk, protože tam už akorát píšeš to, co sis sesmolila potom, co nastalo tohle, aby jsi z toho nějak vybruslila. A ano, označuju tě tak, protože ať už je to tohle, kdy se nestydíš ještě nakonec útočit, nebo to, že ses mi potom, co jsi mi kradla myšlenky ani neomluvila, naopak ses mi ještě vysmála. Tož si tady nehraj na neviňátko. Ty jsi nehorázný demagog.

36 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 16. října 2015 v 21:47

[34]: Co si to tady dovoluješ? Díky Vám se tady člověk i docela dobře baví. Vy dva k sobě opravdu pasujete. Jaký průzkum prosímtě? Vždyť to ji vnukla až slečna z komentáře č. 18. Tak tady neplácej hlouposti.
Co jako byla chyba? To, že jsem na to poukázal? No, ty jsi teda dobrý. A jasně, takže ty schvaluješ lhaní a vydávání se za někoho jiného. To je tedy hezké.
Takže, milý zlatý, přestaň mě poučovat o tom, jak se chovají slušně vychovaní lidé. Radši ať se to naučí tvá slečna kamarádka, ať už je to slovník, polemizování nad pravdou/lží, demagogické obviňování, atd. Tož suma sumárum, ano, je trapná a trochu nechápu na co si to hraješ, protože se přidáváš k ní.
Zdar.

37 Van Vendy Van Vendy | Web | 19. října 2015 v 18:11

[3]: Taky jsem se u ní byla podívat, dokonce jí psala i komentáře na podporu. V jednom ze článků napsala, že jí články píše jedna z jejich spolužaček, že ona sama neovládá češtinu natolik dobře, aby psala sama za sebe. Tak nevím, kde je pravda. Tvůj dnešní článek mě překvapil.

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama