Hlava jako střep

13. ledna 2016 v 21:23 | Alexander1918 |  O myšlence
Teď nějak moc nepíšu. Většinou se mi moc nechce, nebo nemám náladu. K tomu, abych se dokopal konečně něco udělat mě přiměla cesta vlakem z Prahy k nám (a telefonní hovor v něm) a potom vlastně i jeden článek, který jsem si dneska přečetl.

Ono, co to vlastně z dnešního pohledu je... Ten humanismus?


Je to něco uniformovaného? Nebo se jedná jen o soubor určitých ´´doporučení,´´ která by se měla dodržovat?

My dnes čelíme tzv. uprchlické krizi.

Držíme se toho slůvka humanismus, či si na to jen hrajeme? A pokud ano, je to tedy něco jako pseudohumanismus?

Já myslím, že ano, jen si na to část hraje. Tohle je asi ten největší problém. Toto idealistické pojetí.

Celé to spočívá v tom, že tito lidé automaticky předpokládají, že ti, kterým chtějí pomoci se na to dívají úplně stejně. Což se ale v drtivé většině neděje. (Až se to tu začne hroutit, sypat si popel na hlavu, jako např. s tím, že někdo chtěl do EU, bude už zřejmě zbytečné.)

Tenhle pseudohumanismus - řekněme, že na určitém místě (doplňte si cokoliv, jak je libo) se náhle objeví tisíce mladých, zdravých mužů. Ohrožují okolí a je problém je vůbec zadržet, natož zvládnout. A tady se k tomu dostáváme, zda se bavíme o humanismu, nebo o pseudohumanismu.

Doma si přece taky nenecháš bydlet jen tak nějakého bezdomovce, který má vyhlídku na bezstarostný život bez práce. Proto máme na domech zámky, hlídací psy, zajištěnou bezpečnost. A pokud se někdo násílně vloupá, tak se samozřejmě bráníme.

Tady ale vidíme, jak se vloupávají (nelegálně přecházejí, pokud to chcete politicky korektně) statisíce lidí a my je máme ´´vítat´´ a uskromňovat se?

To je dost postavené na hlavu. A ukážu to na tomto případě. Srovnejte si obrázky prchajících lidí z Donbasu a těch, kteří sem přicházejí v rámci této ´´imigrační´´ krize. Pokud se člověk podívá na obrázky a videa z 1. případu, vidí tam opravdu starce, ženy a děti. Muži téměř žádní. A to z jednoho důvodu. Tihle muži totiž hromadně vstoupili do domobrany a bránili svou zemi a své domovy proti náckům (proti těm opravdovým, kteří teď na Ukrajině vládnou, zajímavé, že kdo nesouhlasí s imigrací je automaticky nacionalista, ale to, že na Majdanu visely obrazy Bandery a mnohdy i horší, to už je ´´tak nějak v pořádku).

(Banderovci mimojiné vraždili i tady u nás na Valašsku. Když u nás slyším ty zrádce, kteří ho v podstatě ´´oslavují,´´ tak bych... No, raději nic, já jsem slušný a sprostá slova na blogu nepoužívám. - pozn. Autora)

A teď se podívejme na obrázky týkající se této krize. V poslední době samí vousatí chlapi, kteří překypují agresivitou. To na lidi utíkající před válkou moc nevypadá. To spíš připomíná pouliční gang. Já když se dívám na ty fotky, tož si říkám, kde se to v těch ´´inženýrech, doktorech a učitelích´´ bere? Čím nás tihle mladí a svalnatí muži obohatí? Strachem a ´´pomocí´´ od sociálních dávek?

Nebo to už začali ti novináři tak flákat, že už si nedají ani tu práci tam hodit obrázek nějakého zbídačeného dítěte?



A ve světle posledních dní a násilnických útoků v Kolíně nad Rýnem i jinde se musíme pozastavit nad dvěma fakty.

Ať už současné uprchlíky (tedy ekonomické migranty, pokud vezmeme kolik lidí už bylo přistiženo při tom, jak lhali o svém původu a o tom, že byli ohrožováni za účelem získání azylu) obhajujete, nebo jste naopak proti nim, zapřemýšlejte nad tímto.

Pokud tedy útočníky v těchto případech byli současní imigranti, ukazuje to jednu věc. Tu, že tito imigranti nejsou tak mírumilovní, vzdělaní, bažící jen po klidu a míru. Pokud to ale nebyli současní imigranti, ukazuje to věc druhou a možná ještě horší. A to tu, že pokud byli útočníky cizinci, kteří se sem dostali již dříve, tak jsme je tedy nedokázali ani za ty dvě, tři, čtyři generace integrovat.

A v takovém případě je tedy do nebe volájící hloupost pokračovat v nastoleném trendu podpory imigrace. Nehledě na to, že takové útoky se staly i v jiných státech, ve Švédsku dokonce takové útoky skoro rok tutlali... To je svoboda informací?


Někdo říká, že ji potřebujeme, protože Evropa vymírá.

Toto je jedna z největších hloupostí, které jsem slyšel. Žádnou imigraci bychom tak nutně nepotřebovali, kdyby vlády nebyli tak asociální a prosazovala se slušná, poctivá populační politika. Za to, že se tady děti nerodí může uměle vtlačovaný kariérismus, materialismus a v opačné, ovšem neposlední řadě strach o zajištění budoucí rodiny.




Ale nechci, aby celý článek vypadal, že opět jenom kritizuje imigraci, nebo snad to, že bych byl opět tak strašně zlý a sobecký vůči imigrantům.

Já jen chci poukazovat na selský rozum.

Takže když kritizuju to, že víra lidí, kteří sem společně s uprchlickou vlnou přicházejí považuje určité věci, jako určité maso, nebo psy za nečisté, ale na druhou ospravedlňuje znásilnění ženy, nebo snad dokonce vraždy, neznamená, že nesouhlasím jen s jedním tématem, který jen prostě momentálně silně rezonuje.

Třeba zrovna nedávno jsem se bavil s jednou cérkou, která je silného katolického vyznání a taky jsem se nestačil divit. Dostal jsem nějaké to kázání, protože ´´moje partaj, atd.,´´ ale taky jsme mluvili o smrti a o tom, co je vražda. Také jsme se dostali k tématu 2.sv. války a ona mi řekla věci ve smyslu, že ´´opravdoví věřící´´ nikdy nezabije. Na moji otázku, zda jsou vinni i ti, kteří bojovali s fašisty a prostě zabít museli, se mi dostalo odpovědi, že opět ´´opravdoví věřící´´ nikdy nezabije. Nepovažuju takovou odpověď za normální, pokud bychom se řídili tímto, tak bychom se nechali dobrovolně vyvraždit těmi, kdo jsou prostě větší barbaři, a to platí přes středověk, různé lokální války, ty světové a dále.

Tročku mi to připomnělo nějaké rozhovory, kdy jsem se nestačil divit, jak se uráží třeba vojáci Rudé armády, atd. Ono to totiž ze strany církve opět zní tak, že ´´špinavou práci´´ udělají jiní, ale ´´my nic, my máme ruky čisté...´´

A kdo nějaké moje články četl, tak ví, že i na tu katolickou církev mám ucelený názor. Vždyť se stačí podívat, jak se tihle ´´duchovní´´ honí za majetkem a soudí se se státem o polnosti a lesy. Copak k tomu, aby člověk věřil potřebuje materialismus? Já myslím, že ne. A pokud se říká, že tyto majetky dříve patřily církvi...

A kde je ta církev sehnala, když nikdy duchovenstvo nepracovalo?

Kolik lidí muselo zemřít, kolik žen bylo upáleno za ´´čarodějnictví,´´ kolík desátků si nechala církev od lidu odvést, kolik toho majetku bylo ukradeno, kolik odpustků bylo... Atd.


Nebojme se říkat věci, tak jak jsou. Někdo s tím musí začít.


Jo a ještě něco...
Pokud se někdo k něčemu chce vyjádřit, ale zároveň těsně před tím napíše: ´´Já mám sice dost mezery v dějepise, ale přesto si myslím...´´ Tož radši ani nemysli. To pak z člověka padají různé nesmysly, lži, polopravdy a vymyšlená tvrzení z různých propagandistických snímků tvářících se jako ´´objektivní.´´

Třeba takový ´´Človek v tísni´´ by mohl vyprávět, jak se dělá propaganda ve školách.



Tož co?

Taky máte myšlení v rámci ´´politické korektnosti´´ jako v korzetu?

A.
 


Komentáře

1 Kosma Kosma | Web | 13. ledna 2016 v 22:31

Vítej zpátky a v novém designu! :-) Pár zajímavých zamyšlení, něco už jsem teda od tebe párkrát slyšela! :-)
Já znám faráře, co třeba obhaujuje Palachovu sebevraždu, byť je to pro křesťany největší hřích a důvod nebo okolnosti by neměly hrát roli.
Dřív byli věřící všichni, ateismus ofiko neexistoval a ve válkách bojovali za vlast!
Při čtení druhé části jsem si vzpomněla na Hitlera: ten měl katolickou výchovu,
byl vegetarián a miloval psy. Člověk by z toho usoudil, že neublíží mouše...

2 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 14. ledna 2016 v 15:39

Ona je víra a víra...
Každý si vybere to své.
Jeden první hodí kamenem, druhý nastaví druhou tvář...
A pak je fuk, co to je za víru...
A je fuk o co jde, jestli o migranty, politiku a nebo třeba o obhospodářovávání polí...
Je jedno kdy a kde.
Včera, v minulém tisíciletí...
To jsme my, lidé.  
Někteří myslí a někteří si myslí, že myslí...

3 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 20. ledna 2016 v 14:29

[1]: Děkuji, děkuji. :-D
Je hodně věcí, které my asi nikdy nepochopíme.

[2]: Tak to je. Máš naprostou pravdu. :-)

4 stuprum stuprum | Web | 1. února 2016 v 14:14

Babiččino oblíbené téma. Uskromnit se musí chtít. :)

5 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 1. února 2016 v 15:45

[4]: Teď možná nechápu celkový smysl, tak mě kdyžtak oprav.

Proč my bychom se měli uskromňovat na úkor lidí, kteří nemají žádné právo na bohatství, které tady naši předci mnoho staletí budovali?

Pravičácké bláboly o "utahování opasků" jsme slyšeli už tolikrát... A jediný výsledek je ten, že obyčejný lid chudne, z lidí se stávají bezdomovci, apod. Až bude náš národ a naši lidé v pořádku, není problém se uskromnit. Dokud ale vidíme ten hnus, který se provádí s vlastním národem, vznešené řeči o uskromňování a solidaritě jsou jen kecy, nic jiného. ;)

6 Steeve X Steeve X | E-mail | Web | 1. února 2016 v 15:52

Uhm, kde začít.

Já docela chápu tvoji averzi vůči "humanistům a sluníčkářům" a do určité míry i uznávám tvé argumenty. Teď to sice taky půjde nálepkovat jako humanistická fráze, ale... zkus se do těch lidí opravdu vžít. Představ si, že bys byl v jejich situaci, že by půlka Čech byla pod kontrolou teroristů ,denně by se na ulicích střílelo, kradlo, znásilňovalo, prováděly by se nálety, potraviny by nebyly, práce by nebyla.

Ty bys zůstal? Já ne, já bych udělal vše pro to, abych se dostal pryč. Teď proč nejdou do Libanonu že? Protože Libanon přijal na svých 3.5 milionu obyvatel asi 1.5 milionu uprchlíků, podobně třeba Írák. V Izraeli tě kopnou do řiti, v Turecku skoro taktéž. Přesto i tam mnoho lidí zůstalo. Asi sedm set tisíc jich putovalo až do Evropy - mimochodem vysvětlí mi někdo, proč se musí plavit na raftech přes moře, než aby přešli po mostě v Istanbulu?

Těch sedm set tisíc jsou ti, kteří skutečně jdou za penězi. Hlavně muže asi vidíš kvůli vahlášce garantující možnost přizvání rodiny - čili jim ušetříš ten raft, nohy podkopávající hlasatelku a převaděče.

Do určité míry je prostě pochopitelné, proč se všechno tohle děje. Uvědomit si to je první krok, který ošem učiní jen mizivé procento lidí u nás. Ostatní budou poslouchat televizi, kde nic moc neutrálního dneska neřeknou.

Ano, jsou mezi nimi svině. Jsou mezi nimi potenciální teroristé, lidé naprosto nezvyklí žít u nás. Jenže ti už dost možná ani nejsou ze Sýrie, ale třeba Pakistánu, Jižní Afriky atd...

Co z toho vychází? Generalizovat by byla chyba. Sýrii si všichni představují jako poušť s chatrčemi, přitom to tam není nepodobné Evropským městům. Další věc je víra, která je jednosduše středověká, nereformovaná.

Musíme si přiznat, že ti lidé jsou jiní. Ne nutně něco míň, prostě JINÍ. Tak se s nimi musí zacházet a s tím má možná hodně těch pseudohumanistů problém.

Chápu i je. To, co někteří živlové předvádějí třeba u nás (kde je asi tisícovka uprchlíků), je k nevíře. Nenávist totiž už vůbec není řešení, spíš přilívání benzínu do ohně.

No a podle délky mého komentáře je jasný, že celá věc není jednoduchá, tudíž ani nemá jednoduché řešení. Tím by se měli všichni řídit. Radikálnost ničemu nepomůže. Díky za konstruktivní článek tím pádem :D

7 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 1. února 2016 v 16:41

[6]: Ale ona to je humanistická fráze. My se prostě vžít nemůžeme, to je ten problém. My tady válku nezažili, takže to prostě nejde. Můžeme se to jen snažit pochopit.
Co bych dělal já? Já bych se nejdřív postaral o rodinu, tzn. ženy a děti. Nejspíše bych udělal to, co chlapi na Donbasu. Pokud to chceš brát z pohledu Sýrie, tak armáda režimu, který stále drží určité oblasti. Ano, zůstal bych,  vzal bych pušku a bránil vlast. Je mi 19 let, kdo jiný by to měl dělat? Chlapi, kterým je 50 nebo třeba už 60? Ale já to chápu, ne každý žije s vědomím toho, co pro něj znamená vlast nebo národ, to je holt po určité době dané...

Ono to číslo bude o dost větší než 700 tisíc, ale budiž. Nebudeme tady slovíčkařit. Nicméně podle Dublinských dohod má uprchlík požádat o azyl v první bezpečné zemi. A to, pro všechno na světě, přece není ani Německo ani Švédsko. Potom se jedná jen a pouze o ekonomické migranty.

Jen tak mimo, co se týká té "nohy podkopávající hlasatelky." Ano, ten muž nesl dítě a já se té hlasatelky ani nezastávám. Nicméně... Tobě přijde v pořádku, že ten muž neuposlechl příkaz policisty a utíkal? Potom můžeme rovnou spustit anarchii.

Ano, máš pravdu v tom, že je nutné si uvědomit počátek. Ten se skrývá v uměle vyvolaném (Kdo za tím asi stál?) svrhnutí Muammara Kaddáfího, který před tímto scénářem varoval, stejně jako věc, že nebyl taková "bestie," jakou nám z něho tady udělali. Toto i konflikt v Sýrii spolu souvisí. Pokud chceme něco vyřešit, klíčovou osobou je Bašár Asad, který se opravdu jako jediný snaží o konstruktivní řešení. Pokud dopadne stejně jako M.K., nemusíme už tuto situaci zvládnout.

V tomto případě musím souhlasit s panem Ficem, bezpečnost vlastních občanů je opravdu priorita číslo 1. Nemůžeme riskovat a hrát si na "spasitele." A přebrat si to může každý jak chce, ať už krátkodobě - útoky v Paříži nebo dlouhodobě - viz, co dokázala jedna menšina v roce 1938.

Je ovšem dobře, že dokážeme kultivovaně diskutovat. To je mnohdy nereálné. :-D

8 Random player Random player | 1. února 2016 v 18:10

[6]: Cituji "Hlavně muže asi vidíš kvůli vahlášce garantující možnost přizvání rodiny - čili jim ušetříš ten raft, nohy podkopávající hlasatelku a převaděče."
Tak já nevím, ale v zemi, kde není válka dokáže žena přežít stejně snadno jako muž, zatímco tam, kde válka je, je to horší. Proč tedy posílají muže, když nevědí, zda žena/starší člověk přežije další den? Přicházejí vůbec ze zemí, ve kterých válka je nebo kterým hrozí? Někteří určitě ano, ale všichni?
A k vyhlášce garantující možnost přizvání rodiny - uprchlíků přišlo do Evropy dejme tomu 700 000. Za pár let získají občanství a přizvou si rodiny. Muslimové mají rodiny velké, tak budeme počítat s osmičlennými rodinami (uprchlík, jeho maželka, jeho tři děti, jeho rodiče, jeho dvě sestry - ještě by mohl mít bratry, kteří by měli rodinu, ale to nebudeme počítat). To máme 700 000 * 8 = 5 600 000. Za pár let získá občanství jeho manželka a přijde sem i její rodina (tj. její rodiče, sestra, bratr s manželkou a třemi dětmi). To máme 5 600 000 * 9 = 50 400 000. Dejme tomu, že pak už by nikdo nepřišel (nepravděpodobné). 50 400 000 vydělíme 2 (manželství). To je 25 200 000. Do každého manželství se narodí 3 děti. 25 200 000 * 3 = 75 600 000.
V Evropě je okolo 743 000 000 obyvatel. Dejme tomu, že v každé zemi je jen 10 politických stran a že všichni občané volí. 743 000 000:10 = 7 430 000.
Pokud by si muslimové založili jednu politickou stranu v každé zemi, za pár let ovládnou Evropu.

9 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 1. února 2016 v 19:11

[8]: Ovšem počítáš s jednou manželkou a třemi dětmi na rodinu :-)
Jak nemuslimské :-)
Pokud vím, tak mohou mít tři manželky, pokud je uživí a to už Alláh neříká jak a tyhle ženský jsou plodný. Vida, ani nevím, jestli smí užívat antikoncepci...

10 Illumináti Illumináti | Web | 1. února 2016 v 20:11

such hlava
                  wow
                               much dnes
          very hloupost
                 8-)  8-)  8-)  8-)  8-)

11 Egoped Egoped | E-mail | Web | 1. února 2016 v 20:15

[8]: Ta čísla trochu haprují a to už na začátku: sloučení rodiny se vztahuje jen na manžela/manželku (pouze 1 - pozn. pro Baruschku) a nezletilé/nezaopatřené děti. Pokud se bavíme o té většině mladých chlapů. Tedy žádní prarodiče ani bratři nebo sestry. Dál to už asi nemá cenu pitvat. To volení jedné strany všemi muslimy už je taková třešnička na dortu a tak ji taky tak beru :)

Ke článku: jakou propagandu dělá "Člověk v tísni" ve školách? To mi nějak asi uniklo. Díky za podrobnější info :)

12 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 1. února 2016 v 20:38

Víra- náboženství- církev- selskej rozum, navíc často používaná předložka "pseudo", chlape, máš v tom nemalej bordel.

13 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 1. února 2016 v 20:58

[11]: Máš jistě pravdu, že podle směrnice EU se sloučení vztahuje na "jádro rodiny, tzn. manžel a děti." Nicméně je tady jedna další a velice důležitá věta, a to je: "Členské státy mohou rozhodnout, zda si přejí povolit sloučení rodiny i pro nejbližší příbuzné v přímé vzestupné linii, zletilé svobodné děti, nesezdané nebo registrované partnery, jakož i – v případě polygamního sňatku – nezletilé děti další manželky a osoby usilující o sloučení rodiny. ..." Nejsi tady jediný, který si směrnice a zákony čte. Proto bych tvou větu, ve které píšeš, že: "Dál už to asi nemá cenu pitvat." bral dosti s rezervou. Jistě víš o případech např. z Norska a dalších států, kde se rozhodně tvůj argument nedodržuje. A vzhledem k tomu, že já respektuju tvé znalosti, mě docela překvapuje fakt, že si nechceš přiznat, že to "volení jedné strany" je docela dost možné. :-)

Info ti rád poskytnu. Slyšel jsi někdy něco o "Festivalu Jeden svět na školách?" Já nevím, proč si to nechceš přiznat. Tato nevládní organizace má svůj tendenční názorový profil. Tohle tedy rozhodně není nezaujatost, která by měla na školách být, neboť školy by měly být striktně apolitické. Nebo tady to "nevadí," protože je "Člověk v tísni" na té správné straně barikády? ;-)

[12]: Tož cérko. :-D
Předložka "pseudo" je použitá v článku 3x. Ve stejném slově, které je potřeba pro vyznění článku.
Nevím, co se ti na spojení "víra-náboženství-církev-selský rozum" nelíbí. Všechno se vším souvisí a svět tedy musíš brát v širších souvislostech.

Možná by to chtělo víc pokory a míň fetu. ;-)  :-D

14 Egoped Egoped | E-mail | Web | 1. února 2016 v 21:42

[13]: Dobře jsi to napsal - "mohou rozhodnout, zda si přejí". Není to tedy "povinnost" na rozdíl od toho slučování přímé linie. Jo, toho Somálskýho kluka, který si nakonec k sobě přivedl do Norska dalších deset nebo kolik rodinných příslušníků jsem taky našel - výborné příklady. Ani se nedivím, že to bylo na webu Ivčrn :)

Kdepak já si v zákonech ani směrnicích nelibuju. Stačilo by mi, kdyby si občas každý uměl hodit do Googlu jednoduchou otázku a pak by nepsal to, co psal Random Player :) Ono "stop dalšího pitvání" bylo právě na pitvání těch zákonů, které si každý stát může trochu ohnout podle sebe a šlo mi o myšlenku. Že jsou výjimky jak jsi psal, nepopírám. Bylo to od komentujícího ale aplikováno na 700000 lidí a pak z toho počítány ty miliony muslimů s voličskými průkazy v rukou.  

Ještě bych mohl doplnit, že kvuli náporu žadatelů o azyl se ty požadavky na slučování rodin hodně zbržďují a je to spíš na papíře, než v praxi, ale OK, ta možnost tu pochopitelně je. A co bude za pět let... Pff, kdo ví, už teď se mění podmínky, co teprve za několik let - i proto "stop pitvání".

Pravda, nevěřím, že se zase vrátí doby, kdy se volila jen jedna strana. Tady máš možná pravdu, že přání bylo otcem myšlenky ;)

Ad Festival Jeden svět ve školách - já se jenom ptal, na jakou akci vůbec narážíš, protože jsem to fakt nevěděl. Nemusíš za každou prostou otázkou vidět hned útok :) Šlo o nějaký film nebo besedu nebo o co konkrétněji? Nebo prostě proto, že to dělá Člověk v tísni? To pro tebe asi ten důvod nebude, hádám..?

15 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 1. února 2016 v 22:12

[14]: Já to nenapsal. Takhle to stojí v tom dokumentu. Problém tkví v tom, že mnohé státy toto využívají. Ano, měl jsem na mysli tento příklad, nicméně tě mohu ujistit, že z webu "Ivčrn" rozhodně nečerpám. Vzpomínám si na zprávy z rádia, které mi zůstali v hlavě. Pokud by člověk chtěl, tak najde mnoho dalších případů, samozřejmě by ale člověk musel zabrousit i do cizojazyčných serverů.
Ještě něco k tomu "Ivčrn." Tady se zřejmě shodneme. Já také s mnoha prohlášeními, které od této organizace přicházejí nesouhlasím a ani tuto organizaci nepodporuju. Myslím, že jsou na scéně jiné subjekty, které mohou situaci řešit lépe. To jen tak na okraj, abych tě ujistil, že nehodlám čerpat z nějakých stránek, které čiší populismem. :-D

Já myslím, že sám Random Player psal příspěvěk s tím, že se jedná o značnou hyperbolu, nicméně ne úplně bez smyslu. Já bych naopak v "pitvání" rozhodně nepřestával. Lepší být připraven, než potom litovat.

Jestli to tak vyznělo, tak pardon. :-D Rozhodně jsem tu otázku jako útok na mou osobu nebral, jen jsem prostě trošku pichlavěji reagoval. (S tím ale asi bude souviset reakce na komentář od slečny pod tebou. Je třeba uznat, že diskuze s tebou mají alespoň nějaký smysl a jsou na nějaké úrovni. Nesklouzáváme k takovým hloupostem, jako je vidět v tom daném komentu. :-D) Tady se jedná o více aktivit, hlavně pak tedy to, co se týká video projekcí. Myslím, že dostatečná ukázka toho, že tento projekt už "přepískli," je fakt, že i ministerstvo školství od tohoto dalo "ruce pryč" a doporučilo učitelům, aby se v těchto případech řídili svým vlastním rozumem.

16 Egoped Egoped | E-mail | Web | 1. února 2016 v 22:43

[15]: Tak ještě pár upřesnění z mé strany. Tím "dobře jsi to napsal", jsem si nemyslel, že by sis to snad vycucal z prstu, ale že jsi vybral správně formulovanou pasáž :) Věřím ti, že to tam někde stojí.

Otázka, jestli "toho mnohé státy využívají" je právě to důležité. Co to znamená v tvrdých datech a kolik takových "výjimek" v tom celkovém součtu slučování je? Teď to myslím řečnicky. Protože právě najít si příklad jako je ten kluk ze Somálska je super pro organizace jako je Ivčrn, ale jestli to má nějaký reálný dopad v tom počtu migrantů, to se člověk nedozví. Já si ani nemyslel, že zrovna ty bys koukal na Ivčrn. To bylo jen obecné povzdechnutí nad těmito lidmi a takovými interpretacemi informací. Pochopitelně se tohoto typu dá najít ještě víc na zahraničních serverech...

OK, díky za lepší vysvětlení. Bohužel nevím, co se tam promítalo nebo nepromítalo, tak nemohu soudit. Pokud to mělo za účel nadhodit téma, byť i politické, a pak o tom debatovat, tak v tom problém nevidím. Ale jak říkám, to bych musel něco z toho vidět :)

17 Eli Eli | Web | 2. února 2016 v 9:18

Politická korektnost rozhodně korzet je. Člověk pomalu nemůže říct ani "ahoj," aniž by se nějaká skupinka nezvedla ze židle a nezačala nadávat do omezenců...

S článkem částečně souhlasím. Velká část toho, co se sem teď řine takovým proudem, mě děsí, a upřímně nechápu, že Angela ještě nerezignovala. Na ulici nějaký pošahanec v tom nejlepším případě osahává cizí ženu, tamhle zase někdo podřízne muže v metru. Je mi líto všech uprchlíků, kteří se opravdu potřebují dostat ze Sýrie nebo odjinud, protože jim například někdo vystřílel polovinu rodiny, nebo si prošli jinou šílenou bolestí. Je tolik případů, ze kterých se člověku chce plakat, a ty všechny se rozplynou mezi milionem informací o barbarech, kteří neví, co je problém, jdou jen za prachama a lidský život pro ně nemá cenu. To mě dokáže opravdu neskutečně rozčilit.

Neříkám, že všichni muslimové jsou kreténi, mám muslimské známé různě po světě. Říkám, že extrémní dodržování jakékoliv formy fanatismu je zlo. Jsou prostě těch nějakých 600 let za křesťanským světem. Co se dělo tady v Evropě? Upalování čarodějnic? Je to úplně to samé. K "nim" ale bohužel ještě nedošly naše humanistické hodnoty. Nejsme svatí, války byly, jsou a budou, ale máme alespoň elementární úctu k životu a chováme se alespoň trochu "jako lidé"...

18 Kalypsó Kalypsó | E-mail | Web | 2. února 2016 v 9:42

Zase tu bude spousta kritizujících rýpalů...:D S tvým článkem souhlasím! Ale sluníčka prostě selský rozum nepoužívají...

19 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 2. února 2016 v 22:46

[16]: Nadhodit téma se klidně může. Problém spočívá v tom, že nadhodit téma, které má už od počátku tendenční směr, je poněkud nedemokratické. To je holý fakt. ;-)

[17]: My si musíme hlavně uvědomit to, že prioritou číslo 1 je jednoznačně bezpečnost vlastních občanů. Musíme být v tomto případě velice opatrní. Nehledě na fakt, že je naprosto jasné, že velká část odporu je způsobena tím, že na vlastní lidi, kteří potřebují pomoc peníze nejsou, ale na tyto lidi se peníze najdou okamžitě...

[18]: Díky. :-)

20 Steeve X Steeve X | E-mail | Web | 6. února 2016 v 16:11

[7]: Bráno z tohohle pohledu, zakázat by se musela kupa věcí. Občany ohrožují denně tisíce jiných věcí a lidí a každému je to u kloaky.

Ale... ti lidi jsou přece taky v ohrožení života! :D Jenom jim záda "nechrání" jejich vláda.

Jediné, co my MUSÍME udělat je zachovat si svoji úroveň myšlení, říkejme klidně civilizovanost. Z globálního hlediska je takový počet "ekonomických migrantů" vlastně zanedbatelný, proto by byla velká škoda vzít kalašnikovy a vlítnout kvůli tomu všemu do ulic... čemu to pomůže? Akorát bude víc kšeftů pro pohřební ústavy.

Za žádnou cenu nesmíme klesnout na úroveň anarchistů nebo militantních společností. Je možná nefér a k nasrání, že "prozřetelnost" hází tak velkou zodpovědnost právě na nás, ale ať chceme nebo ne, uprchlická krize je náš problém a my musíme hledat řešení - tedy místo nadávání na to, že se tak stalo.

Tím nenapadám tebe, jen chci tak nějak kopnout do placu můj závěr. Extrémní řešení bude možná efektivní, ale ve mnoha nežádoucích směrech. Nepotřebujeme se sami zničit ze strachu, že to udělá někdo jiný. Snad je to pochopitelný :D

21 mojeverse mojeverse | E-mail | Web | 6. února 2016 v 23:00

Nedá mi to nereagovat - Izrael je kopnul, má svých starostí  dost a nepotřebuje vnitřní rozvraceče. Izrael  je najednou všem dobrý,když by měl přijmout imigranty, jinak je ale ve světě haněn. Já bych na jejich místě taky nepřijala nikoho.
Ať si je vezme USA, když chtěla importovat demokracii. Assad není rozhodně diktátorem, jen to chce páku udržet všechny skupiny na uzdě. Demokracie je pro tyhle země nemyslitelná .... a i američani to vědí, jen chtějí ropu. A oslabit Evropu. Přijmout jen křesťany a jezídy, zbytek vypakovat odkud přišli.

22 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 8. února 2016 v 22:39

[20]: Jestli řekneš, že počet "ekonomických migrantů" je zanedbatelný, tak se můžeme klidně přestat bavit.

To přece nemůžeš myslet vážně. :-D

Ani to není náš problém. Není to ani můj problém, ani tvůj.

Kdyby se doopravdy ukázalo, čí je to problém a kdo ho zavinil, tak by se začaly dít věci.

Já bych se tu asi jen opakoval, všechny mé názory jsou shrnuty v těch mnoha článcích týkajících se tématu. :-) :-D

[21]: Máš pravdu. Ona je sice občas tvrdá, ale musí se říkat nahlas. Jsi jedna z mála, která se nebojí to taky nahlas říct. To je v dnešní době velice vzácné. :-)

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama