"Ceny" a "církve"

20. února 2016 v 13:30 | Alexander1918 |  O myšlence
Tak naši poslanci dostali kapli. A dokonce se jedna paní poslankyně pokouší prosadit do Ústavy České republiky odkaz na křesťanské, judaistické a antické kořeny.

"Až násilné sekularizování v minulosti bylo zbytečné." - Poslanec vládní strany KDU-ČSL

A já si tak říkám... Je tohle v ČR normální?




1. Masaryk se postaral o to, aby se církev postupně oddělovala od státu.

2. Ústava rozhodně nemá sloužit jako nějaká učebnice dějepisu.

3. ČR je sekulární stát, víra je osobní věc, tzn. náboženství rozhodně do politiky, školství, ani nikde jinde nepatří.

4. ČR je třetí nejateističtější stát na světě. (Po Číně a Japonsku)

5. Tito "nezaujatí" lidé rozhodovali o církevních restitucích?

6. Pokud bychom to chtěli hnát ad absurdum, tak já bych třeba chtěl, aby tam byl odkaz např. na Peruna.



Pozn.: Jen pro informaci, aby si lidé mohli vytvořit o církevních restitucích obrázek. Církve si už několikrát požádali o návrat majetku, za který už jednou náhradu dostala.


To, co se tady předkládá je velmi, ale opravdu velmi hloupý nápad. Fakt, že jsme dokázali náš stát takto sekularizovat a odluku církve od státu jsme jakž takž dotáhli, je jedním z úspěchů naší vyspělosti.

A jestli tohle není pravda, tak mi tedy prosím vysvětlete jednu věc.


Ty kecy před tím, než se schválily církevní restituce byly opět jen lži?


Celý problém spočívá v tom, že je naprosto zbytečné zasahovat a opět nějak něco zakotvovat do Ústavy.

Pokud bychom chtěli takto jednat, tak tam rovnou můžeme prásknout, že neseme odkaz Voltaira nebo třeba Rousseaua.



Nepřijde Vám potom taková věc poněkud absurdní?



Na závěr bych se podělil o pár zajímavých zjištění.


Díky mému rozhovoru na Srdci blogu jsem zjistil, že mám opravdu dost věrných fanoušků, kteří mě často zmiňují ve svých článcích. Děkuji za takovou podporu, to snad ani nemuselo být. :)


Zrovna před pár dny jsem se také dozvěděl, že jedna nejmenovaná strana (schválně si tipněte) jde do nadcházejících voleb s (ne)programem, ve kterém jim jde o "likvidaci komunistů."


A víte co?

Jen jděte, jděte, mnoha zakomplexovaným lidem, kteří se na oko ohánějí tolerancí a přitom se začínají chovat jako různí malí fašounci a v žádném případě nehodlají respektovat fakta, nýbrž si pletou své dojmy s opravdovými pojmy, tím uděláte radost a ostatním (opravdovým) demokratům aspoň dojde, co jste zač.


Proč se taky kvůli tomu rozčilovat.


Kdo dnes nejvíce používá jako bubáka KSČM, ten se taky nejvíce bojí o své nakradené majetky.


Proto se takovým tendencím, a to i zde na blogu, musí člověk jen usmívat a maximálně si poklepat na čelo.


Alexander1918




Pozn. Autora: To se tak člověk jde podívat na email a co tam s největší pravděpodobností v návaznosti na tento článek nenajde.

"si debil, namyšlenej a debil. a jsi pravej arogantní egoista." - aaa@seznam.cz



Ano, jsem. Jsem prostě už takový. Ale ty s tím, díky bohu, nic neuděláš. Žij blaze, milý anonyme. :)





 


Komentáře

1 Illumináti Illumináti | Web | 20. února 2016 v 14:02

such hejt
                               wow
             much masakr
    very komplexy
                  8-)  8-)  8-)  8-)

2 Antea Antea | Web | 20. února 2016 v 17:27

Nejdříve jsem si musela vyhledat, co znamená sekulární :-) Jinak ale naprosto souhlasím s tím, že náboženství by mělo být od státu oddělené...

3 Julie Françoise Julie Françoise | Web | 20. února 2016 v 18:02

Souhlasím s tebou. A dodám historickou poznámku - za Velké francouzské revoluce byl rovněž zabaven církevní majetek. K jeho navrácení ale nikdy nedošlo, vzdor obnovení monarchie v roce 1815. Takže ať mi nikdo netvrdí, že u nás byly restituce nutné.
Frantíci mají mimo to už od roku 1905 zákon o odluce církve od státu, kdyby tam někdo zkoušel cpát do ústavy odkazy na náboženství, byl by z toho skandál jak hrom.

4 Annie Annie | E-mail | Web | 22. února 2016 v 22:03

Já tu kapli vidím jako dobrou věc, když udělají nějakou pitomost, jako třeba hlasování pro EET, půjdou s rovnou pomodlit. Měl by tam být i kněz, který je vyzpovídá, aby šli domů s čistou hlavou (sarkasmus).   A teď vážně - Vidím to spíše jako čirý populismus – myslí si, že tím, že tam vrznou kapli, umlčí všechny lidi, kteří nechtějí postupnou islamizaci ČR, protože řeknou: Hele ale my jsme zřídili ve sněmovně kapli, tak přece se o žádné islamizaci ČR nemůže mluvit… a za okny nám vesele porostou mešity a minarety.
Přijde mi to jako takový kalkul. To samé s tím, že chtějí hodit do ústavy to křesťanství. V ústavě je taky základní listina práv a svobod, kde se píše, že muž a žena jsou s i rovni… a hle, stejně se najde dost těch, co podporují ideologii, jež toto popírá. Schválně říkám ideologii, ono je to jen převlečené za náboženství. Islám jako takový je především politický systém, nikoliv víra. Stejně tak jako si nepřeji, aby někdo nutil mé děti se ráno modlit, stejně tak si nepřeji, aby je učila ženská v nikábu, nedejbůh burce, a stejně tak bych asi nebyla nadšená, kdyby jejich zeměpisář podle pravidel ortodoxního judaismus jim zakazoval dát si biftek s máslem (nesmí se kombinovat maso a mléko).  

Likvidace komunistů je strašlivě populární téma – tím se zamete všechno – hele máme dva a půl milionů problémů, nezaměstnanost, cikány, imigraci, místo schodku v rozpočtu tam máme točité schodiště celé – Ha, zakážeme komunisty. Oni si neuvědomují, že kdyby se tu nic za těch 40 let nezbudovalo, neměli by oni posledních 27 let co krást.

Páni, to jsem zase napsala elaborát. :-D

5 Alka-fejetony Alka-fejetony | 24. února 2016 v 20:58

[3]:já si navíc lehce vzpomínám, že tohle se vyřešilo nějakou smlouvou mezi státem a církví už někdy v 1992. Jenže pak se zas římští katolíci probudili...a chtěli dohrábnout.

6 Alka-fejetony Alka-fejetony | E-mail | 24. února 2016 v 21:02

[4]:Připomíná mi to ten starý vtip: komunisti tuhle republiku vedli 40 let do pr*ele; ODS našla zkratku.
A je pravda, že kdyby se tu po 1990 nerozkradlo kdeco, tak dneska nemáme 1,5 miliónu lidí na hranici chudoby.

7 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 27. února 2016 v 15:51

[1]: 8-)  

[2]: Díky za komentář. :)

[3]: Nebyly nutné. Hlavně už po prvním narovnání státu s církvemi po roce 1989 říkali představitelé církví, že nic dalšího již požadovat nebudou. Ale chamtivost je asi více, než daný slib...

[4]: Já mám ty tvoje komentáře moc rád.  Ty to vždycky napíšeš tak bez obalu, na rovinu, to mám rád. :-D A samozřejmě souhlasím.

[5]: Jo, přesně to jsem myslel v mé reakci. :-)

[6]: Já si myslím, že největší průšvih je ten, že stát si neudržel podíly ve strategických podnicích. Ale pak se divíme, že nedokážeme naplánovat vyrovnaný, nebo snad dokonce přebytkový rozpočet... :-D

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama