Soudruhu!

21. října 2016 v 17:30 | Alexander1918 |  O myšlence
Soudruzi a soudružky!

Nebo... Vlastně bych tady měl říct - Soudružky a soudruzi!

To bude lepší.




Byl bych totiž nerad, kdyby mě někdo nařknul z genderově nekorektního oslovení. To se tady občas stává, když už nezbývají argumenty.

Musím učinit provolání.


Já... Existuju.

Vymyšlený nejsem. A blog také pořád funguje, jen mám důležitější věci na práci, než denně kontrolovat, zda si opět někdo přišel do komentáře zchladit svou žáhu a upustit páru. Nejsem z žádné pohádky, nejsem ani hlupák, ani egoista, nebo cokoliv jiného se u mě v emailu objevilo. A ani zde nejsem pro zvedání tlaku. Pokud to tak někdo vidí, měl by si zopakovat význam slova demokracie.


Stejně jako existuje a existovat bude komunistická myšlenka.


A proč existuje a existovat bude?


To je vlastně docela jednoduché. Stačí analyzovat kapitalismus. Pokud totiž člověk studuje kapitalismus, zákonitě dojde k tomu, že kapitalismus je jen a pouze zástěrka demokracie, demokracie pro nemnohé, dílčí demokracie, pojmenovat si to může každý sám.

Ať kdokoliv chce nebo nechce, kapitalismus je jen a pouze ekonomický systém, neřeší širší problémy, nezajímá se o ně.

A s tím souvisí propojení tohoto ekonomického systému s demokracií - nemůže dosahovat demokracie pro všechny.

Demokracie v kapitalismu je k mání jen pro určité skupiny, v tomto případě jen ty "nejsilnější." Ekonomicky, samozřejmě.

Kapitalismus nemá myšlenkový směr, je to jen systém, holý a nerozvětvený.


Marx hovoří o určité nadhodnotě, která je zaměstnanci zcizována kapitalistou. Tady se projevuje proces vykořisťování, který je základním projevem kapitalismu. Je takový systém spravedlivý?

Jistě, že ne.

Problém kapitalismu tkví v tom, že trvá na připisování imaginárních, pevně daných, vlastností věcem, u kterých je takové absolutní připisování vlastností vlastně nepřirozené.

Změna není o jednotlivci. Změna není o tom, co kapitalismus vykládá, jeden člověk, který si v patnácti letech myslí, že změní svět je jen loutkou v rukou kapitalismu.

A dokud bude v popředí kapitalismus, tato imaginární zástěrka demokracie nás bude přesvědřovat o demokracii, která ve skutečnosti není.


Změnu musí udělat lidé společně.

Jak?

Vzděláním.

Ale to je zase jiné téma.


A na tomhle nic nezmění žádný křikloun, který si nikdy nic o socialismu nepřečetl. Tlachání, které má za cíl zdiskreditovat myšlenku komunismu, nikdy nedosáhne úspěchu, neboť komunistická myšlenka stojí na základech vzdělání. A jedině vzděláním k němu člověk může proniknout. Teprve tehdy až se začne upouštět od egoistického "" a začneme se přibližovat k altruistickému "my," bude možná změna kurzu.

O tom je ale to vzdělání.


P.S.: Neberte si to úvodní oslovení osobně. Berte život trochu s nadhledem. ;)



Alexander1918



 


Komentáře

1 mojeverse mojeverse | E-mail | Web | 22. října 2016 v 11:15 | Reagovat

Zdravím, soudruhu! :D

Tak je tady zase!!!

Inu, holt Tě nemohu nařknouti s genderově nevyváženého pozdravu
(Evropská komise pro genderové otázky a rovné příležitosti Tě tímto chválí, je to malé, bezvýznamné plus).

Takže dneska lekce na téma Demokracie. Dobrá. Je zcela jisté,  že pokud budeme demokracii, spíše tedy její práva, podmiňovat  množstvích hmotných statků, nelze poté vlastně uvažovat o
demokracii jako spíše o oligarchii. Demokracie by měla stát odděleně od ekonomického postavení občana. Stejně tak od ekonomického modelu, což samozřejmě takto nefunguje, protože politika stojí na myšlenkových směrech a politika směřuje a řídí finance.
Takže nelze oddělit směr politiky od směru ekonomického.
Pokud bych to přirovnala, školy by taky měly být apolitické - a taky nejsou.

Nicméně je trochu zcestné, co to se dneska děje, spojování demokracie, se kterou souhlasím a podporuji, s kapitalismem, což je ve své podstatě věc, která odporuje demokracii, když se na to podíváme do důsledku. Protože v kapitalismu jsi svobodný pouze
pokud vedeš podnik, nebo vlastníš, nikoliv pokud jsi součástí
procesu. Pak jsi přímo závislý - a závislost je nesvoboda :),
jak víme ze studijního oboru.

A doufám, že o vzdělání brzy bude další článek.

Annie :)

2 mojeverse mojeverse | E-mail | Web | 22. října 2016 v 21:47 | Reagovat

Jo a ještě mě napadá, že by jsme si možná mohli podiskutovat, co je to existence a jestli je naše existence vůbec reálnou veličinou nebo jde jen o nějaký náš pocit. Ale to už jsme ve filozofii :)

3 Asterius Asterius | E-mail | Web | 28. října 2016 v 12:21 | Reagovat

Zdravím, nesoudruhu (nejsem komunista).
To je dobře, že pořád existuješ. Chci jen napsat nesouhlas s některými tvrzeními v článku.
V prvé řadě, oslovení „soudruhu“ komunisti převzali a zprofanovali. Není to nic komunistického, ovšem kvůli komunistům tohle oslovení dostalo negativní nádech.
Do ekonomie se mi moc zabíhat nechce, ale jen podotknu, že i za kapitalismem stojí nějaká myšlenka jako u všeho jiného, možná není jen tolik rozpracovaná.
A nakonec nesouhlasím, že by komunistická myšlenka stála na vzdělání.  Ta totiž stojí leda tak na demagogických výmyslech, které jsou nereálné - utopické. Vzdělání, tedy poznání utopistického základu komunismu, je skvělý prostředek, jak s komunismem zatočit.

4 Raja Luthriela Raja Luthriela | Web | 30. října 2016 v 19:56 | Reagovat

Utopické jsou obě myšlenky. Jak komunismus, tak kapitalismus. Ale ne celé. Jak by bylo krásně, kdyby se vzalo to nejlepší z kapitalismu a komunismu a postavil se lepší svět. Dobrá, tak teď jsem utopista i já.

5 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 15. ledna 2017 v 12:37 | Reagovat

[3]: Nedostek argumentů nahrazuješ zesměšněním té dané myšlenky ("demagogické výmysly"). To o mnohém vypovídá (např. přesně ten kapitalistický způsob myšlení).

Ona totiž celá myšlenka vůbec utopická není. Je dosažitelná právě vzděláním, resp. dosažením toho, že "my" je víc než "já."

I když faktem zůstává, že u některých jedinců je dosažení tohoto stavu asi opravdu utopií (rozuměj přemíra egoismu a sobectví). :-) :-D :-D

6 Asterius Asterius | E-mail | Web | 15. ledna 2017 v 13:53 | Reagovat

[5]: Ale to není zesměšnění, v žádném případě. Je to syrový popis skutečnosti.

Pokud je někdo vzdělaný, tak nebude upírat základní právo jednotlivce na majetek. A utopií je, že komunismus chce nastolit rovnost lidí ve všem, což nikdy nebylo a nebude možné.

7 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 15. ledna 2017 v 14:43 | Reagovat

[6]: V tom případě asi žiješ mimo realitu. Ale jestli si zakládáš na tom, že 100x opakovaná lež se stává pravdou...

Ach jo, a teď k tomu ještě přidáš to, že by snad bylo někdy "upíráno základní právo jednotlivce na majetek." O společném vlastnictví "osobního majetku", opakuju ještě jednou - "osobního majetku" - se přece nikde nehovoří. Tak si nejdříve nastuduj informace, přečti pár knih a teprve poté se snaž reagovat. Takhle zníš jen jako povrchní "antikomunista," který si vymyslí, překroutí a uzpůsobí již tak vymyslené, překroucené a uzpůsobené "zaručené" informace o komunistické myšlence. Přemýšlet a teprve poté psát, soudruhu. :-D :-D

8 Asterius Asterius | E-mail | Web | 15. ledna 2017 v 17:12 | Reagovat

[7]: To sis teda naběh. Byli to právě komunisté, kteří od začátku lhali lidem a nepřestali, aby ukryli své skutečné záměry.

Přiznávám, že komunistické spisy nečtu, ale rád se nechám od tebe poučit. Proč nenapíšeš nějaký článek o "pravém" komunismu?
Strom se pozná nejlépe po ovoci. Takže ať si komunisté říkají, co chtějí, ale upírání soukromého vlastnictví se dělo ve všech státech, kde se komunismus dostal k moci. To není vymyšlené, to se dělo ve velkém.

9 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 15. ledna 2017 v 18:29 | Reagovat

[8]: Ty jsi vážně vtipný. :-D Kdepak jsem si naběh? Jestli to náhodou není tak, že zloděj křičí: chyťte zloděje. Ale tak je fakt, že ti největší (bývalí) soudruzi jsou nyní největší antikomunisté, viď? :-D

Ale když už tak u toho jsme, ty mi ty "skutečné záměry" jistě objasníš... :-D :-D

No vidíš, aspoň jsi teď přiznal svoji povrchnost, tedy to, že soudíš, aniž by jsi o tématu něco věděl.

Asi by se dalo říct, že k tomu tedy člověk nemá nic víc, co říct... :-D :-D :-D

Nebo chceš snad "upíráním soukromého vlastnictví" nazývat i poválečný program zestátnění částí průmyslu tzv. "Košického programu?" Ten třeba schválily všechny tehdejší strany, které v Československu působily. To je úplně ten stejný princip. ;-) Nebo snad chceš naznačit, že jsi v době socialismu nemohl vlastnit auto? To bys byl opravdu vtipálek... :-D

Jo jo, tahle demagogie mi chyběla. :-D :-D :-D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama